Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: CSE101
Course Name: Computer Programming I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
8
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. MUHAMMED TAYYİP KOÇAK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyemiz Meryem Uzun Per
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin temel amacı, yazılım geliştirme temelinde öğrencilere soyut düşünme yetisi kazandırarak algoritma tasarlama, algoritma analiz etme ve algoritma oluşturma becerilerini geliştirmektir. Ders kapsamında öğrencilerin, kendilerine anlatılacak olan C programlama dili ile temel seviyede programlama ve bilgisayar programı oluşturma yetisi kazanması da amaçlanır ve kazanacakları bu yetileri, karşılaşacakları olası programsal problemlerin çözümünde kullanmaları beklenir.
Dersin İçeriği: Programlama kavramlarına giriş ve problemleri çözme.
Kontrol yapıları: Şart blokları ve döngüler.
Fonksiyonlar ve modüler programlama.
Diziler, listeler ve temel veri yapılarına giriş.
Nesne yönelimli programlama: Sınıflar, nesneler, kalıtım ve çok biçimlilik.
İstisna yönetimi.
Dosya işlemleri.
Kütüphaneler ve API'lerin kullanımı.
Yazılım geliştirme uygulamaları.
Dönem sonu projesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Programlama prensipleri ve yeteneklerini anlama.
2) Basit programlama tekniklerini ve problem çözme becerilerini geliştirme.
3) Temel veri yapılarını kullanarak algoritmalı çözümler geliştirme.
4) Nesne yönelimli programlama temellerini kavrama.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar sistemleri, donanım birimleri ve yazılımlar yok
2) Sayı sistemleri, algoritma geliştirmeye giriş yok
3) Algoritma geliştirme ve algoritma akış diyagramları yok
4) Algoritma geliştirme ve algoritma akış diyagramları yok
5) Değişkenler, veri tipleri, sabitler, matematiksel ve mantıksal operatörler yok
6) Değişkenler, veri tipleri, sabitler, matematiksel ve mantıksal operatörler yok
7) Bit seviye işlemler, karar yapıları yok
8) Bit seviye işlemler, karar yapıları yok
9) Döngüler yok
10) Döngüler yok
11) Tek ve çok boyutlu diziler yok
12) Tek ve çok boyutlu diziler yok
13) Fonksiyonlar yok
14) Dosya işlemleri yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) C How to Program, Paul Deitel and Harvey Deitel, Pearson press, 2015, ISBN: 9780133976892.
2) C Programming Language, Brian Kernighan and Dennis Ritchie, Pearson press, 1988, ISBN: 9780131103627.
3) C Programlama Dili, Rıfat Çölkesen, Papatya Yayınevi, 2020, ISBN: 9789756797037.
4) A'dan Z'ye C Kılavuzu, Kaan Aslan, Pusula Yayınevi, ISBN: 9789757092124.
Diğer Kaynaklar: 1) C How to Program, Paul Deitel and Harvey Deitel, Pearson press, 2015, ISBN: 9780133976892.
2) C Programming Language, Brian Kernighan and Dennis Ritchie, Pearson press, 1988, ISBN: 9780131103627.
3) C Programlama Dili, Rıfat Çölkesen, Papatya Yayınevi, 2020, ISBN: 9789756797037.
4) A'dan Z'ye C Kılavuzu, Kaan Aslan, Pusula Yayınevi, ISBN: 9789757092124.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi 2
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 1
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 1
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 2
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 1
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. 2
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Proje Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 1 % 15
Ödev 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 2 20 40
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 239