Yazılım Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | CSE443 | ||||
Course Name: | Mobil Application Programming | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | EN | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HATİCE ESRA ÖZKAN UÇAR | ||||
Dersi Veren(ler): | - | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğretmen adaylarının mobil programlamaya ait temel kavramlarla ilgili bilgi sahibi olmasını sağlamak ve ayrıca mobil programlamaya yönelik yazılım geliştirme araçlarını kullanarak sensörler, emülatörler, ses, resim ve video, harita servisleri ve veritabanlarını içeren uygulamalar geliştirebilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Yok |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mobil programlamaya ait temel kavramları açıklayabilir. 2) Mobil işletim sistemlerini ve özelliklerini ayırt eder. 3) Mobil uygulama geliştirme araçlarını kullanabilir. 4) Mobil programlamada ses, resim, video, veritabanı ve konum kullanabilir. 5) Mobil programlama ile farklı tasarımlar yapabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mobil programlama temelleri | Yok |
2) | Mobil işletim sistemleri | Yok |
3) | Mobil uygulama geliştirme araçları | Yok |
4) | Mobil programlamada arayüz geliştirme | Yok |
5) | Mobil programlamada arayüz geliştirme | Yok |
6) | Ses, resim ve video kullanımı | Yok |
7) | Harita servisleri | Yok |
8) | Hafıza yönetimi | Yok |
9) | Web görünümleri | Yok |
10) | Veritabanı kullanımı | Yok |
11) | Veritabanı kullanımı | Yok |
12) | Web servisleri | Yok |
13) | Mobil tabanlı oyun geliştirme | Yok |
14) | Mobil tabanlı oyun geliştirme | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders kitabı |
Diğer Kaynaklar: | Walter, D., & Sherman, M. (2014). Learning MIT app inventor: A hands-on guide to building your own android apps. Pearson Education. Ayan, B. (2015). Appinventor ile mobil uygulama geliştirme. Abaküs Yayınevi. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yazılım mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | Yazılım sistemlerinin analizi, tasarımı, doğrulanması, değerlendirilmesi, gerçekleştirilmesi, uygulanması ve bakımı konularında yeterli beceri |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 2 | 48 | 96 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 24 | 24 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 178 |