Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanım ve işleyişi ile ilgili bilgilerin verilmesi |
yok |
2) |
Üretim Proseslerine başlarken malzemeye, üretilecek miktarlara ve üretilecek parçanın geometrik şekline göre imalat prosesi seçimi tabloları ve Cutting (Kesme) Üretim Prosesi |
yok |
3) |
Folding, Bending (Katlama, Bükme), Machining (İşleme) Üretim Prosesleri |
yok |
4) |
Assembly (Montaj), Bonding (Yapıştırma) Üretim Prosesleri
|
yok |
5) |
Heat Sealingp (Isıyla Yalıtım, Kaynak), Sewing (Dikiş) Üretim Prosesleri |
yok |
6) |
Stamping (Pres, Baskı), Founding (Döküm) Üretim Prosesleri |
yok |
7) |
Forging (Dövme), Sintering (Sinterlenme) Üretim Prosesleri |
yok |
8) |
Ara Sınav |
yok |
9) |
Cast Moulding (Döküm Kalıplama), Resin Moulding (Reçine Kalıplama) Üretim Prosesleri |
yok |
10) |
Calendering (Perdahlama, Ütüleme), Injection (Enjeksiyon) Üretim Prosesleri |
yok |
11) |
Extrusıon (Extrüzyon), Rotational Moulding (Rotasyonel Kalıplama) Üretim Prosesleri |
yok |
12) |
Thermoforming (Termoform, Isıyla Şekillendirme), Digital Processes (Dijital Süreçler, prosesler) Üretim Prosesleri |
yok |
13) |
Printing (Son Baskı), Finishes (Son İşlemler, Bitiş, Cila vb) Üretim Prosesleri |
yok |
14) |
Ödev değerlendirmeleri - Üretim proseslerinin sonuç değerlendirmesi ve tasarım aşamasında malzeme seçiminde dikkat edilecek kriterler |
yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
yok |
Diğer Kaynaklar: |
1-Daniel Kula and Elodie Ternaux, Materiology
4-N. Toydemir, E. Gürdal, L. Tanaçan, Yapı Elemanı Tasarımında Malzeme 5-Hegger, M., Auch-Schwelk, V., Fuchs, M., Rosenkranz, T., Construction Materials Manual, Birkhauser - Publishers for Architecture
6-Selma Akkurt, Plastik Malzeme Bilimi Teknolojisi ve Kalıp Tasarımı / Birsen Yayınevi
7-Tahsin Canbulat, Tasarımcılar İçin METAL Şekillendirme Yöntemleri, Metal Ürün Tasarım İlkeleri / Birsen Yayınevi
2-Murat Eriç, Yapı Fiziği ve Malzemesi,
3-Reha |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. |
3 |
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
4) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
3 |
6) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
3 |
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
3 |
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
11) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
3 |
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
3 |
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
15) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
3 |
16) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |