Endüstriyel Tasarım Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM265
Course Name: Tasarım Yöntem
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. ALTAN ATİK
Dersi Veren(ler): Altan Atik
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilere endüstriyel tasarımın temel yönlerini, stratejilerini ve pratiklerini öğretmeyi amaçlar. Aynı zamanda öğrencilerin yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmelerini ve karmaşık tasarım projelerini ele almalarını destekler
Dersin İçeriği: Tasarımın tarihi ve teorik temelleri hakkında bilgi verilirken, sanatsal unsurların ve estetik yaklaşımların tasarıma nasıl entegre edilebileceği de vurgulanır. Ders, öğrencilere sürdürülebilirlik, kullanıcı deneyimi, marka kimliği tasarımı ve gelecekteki tasarım trendleri gibi güncel konuları ele alarak onları endüstriyel tasarım dünyasına hazırlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilere endüstriyel tasarım alanında bilgi ve beceriler kazandırarak onları profesyonel tasarımcılar olarak yetiştirme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon, dersin içeriği, biçimi, değerlendirme usulleri -
2) Endüstriyel tasarımın tarihçesi ve gelişimi -
3) Temel tasarım teorilerinin ve yaklaşımlarının incelenmesi -
4) Tasarım dünyasındaki etkili figürlerin ve eserlerin analizi -
5) Tasarım problemlerinin tanımlanması ve anlaşılması -
6) Rekabet analizi ve endüstri trendlerinin izlenmesi -
7) Kavram Geliştirme ve İnovasyon -
8) Ara Sınav -
9) Kavram oluşturma ve fikir geliştirme süreçleri -
10) Yaratıcı düşünme tekniklerinin kullanımı -
11) Tasarım eleştiri süreçleri ve yöntemleri -
12) Tasarım geri bildirimini anlama ve kullanma -
13) Tasarımın sürekli iyileştirilmesi -
14) Ürün tasarımının güvenlik ve yasa gereklilikleri -
15) Final Sınavı -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: 1. Tasarım Yöntemleri, Kari Jormakka, YEM Yayın
2. Tasarım Odaklı Düşünce - Design Thinking, Abaküs Kitap, Emrah Kozan

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 2
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 1
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 2
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. 3
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 1
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 1
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. 2
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 1
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Soru cevap/ Tartışma
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Bilgisayar Destekli Sunum
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 5 3 15
Ödevler 14 3 42
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 89