Dersin Amacı: |
Statik olarak belirlenmiş, birbirine bağlı rijit bir taşıyıcı sistemin kuvvetlerin etkisi altındaki denge durumuna ilişkin temel kavramları öğretmek |
Dersin İçeriği: |
Vektör cebiri ile ilgili temel kurallar, mekanikte önemli vektör büyüklükleri, malzeme nokta mekaniğinde düzlemsel kuvvetlerin statiği, malzeme nokta mekaniğinde uzaysal kuvvetlerin statiği, katı cisimlerin statiğinde eşdeğer kuvvet sistemleri, katı cisimlerin dengesi, cisimlerin statiğine giriş taşıyıcı sistemler, kafes sistemleri, karmaşık sistemler ve diğer uygulamalar. Sürtünme kuvvetleri, dağıtılmış kuvvetler, ağırlık merkezleri, sanal iş yöntemi
Dinamik ve mukavemet konularına temel oluşturacak statik denge kavramının ve cisimlere etki eden iç ve dış kuvvetlerin etkisi altında analiz yöntemlerinin öğretilmesi. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin tanım ve işleyişi ile ilgili bilgilerin verilmesi, Ana kavramlar, Skalerler ve vektörler |
yok |
2) |
Malzeme Noktalarının Statiği, Eşdeğer Kuvvet Sistemleri |
yok |
3) |
Kuvvetler, Moment ve kuvvet çiftleri, Kuvvet sistemlerinin sonuçları |
yok |
4) |
Ağırlık Merkezleri, Statik Moment |
yok |
5) |
Katı Cisimlerin Dengesi (düzlemsel), Sert Cisimlerin Dengesi (üç boyutlu) |
yok |
6) |
Rulman Çubuk Elemanlarındaki İç Statik Büyüklükler - Kesit Etkileri |
yok |
7) |
Rulman Çubuk Elemanlarındaki İç Statik Büyüklükler - Kesit Etkileri (uygulamalar) |
yok |
8) |
Ara Sınav |
yok |
9) |
Düzlem ve Uzay Kafes Sistemleri |
yok |
10) |
Kablolar |
yok |
11) |
Atalet Momentleri |
yok |
12) |
Atalet Momentleri (Ataletin ana momentleri) |
yok |
13) |
Sanal İş İlkeleri |
yok |
14) |
Sanal İş İlkeleri, Ödev ve dönem sonu genel değerlendirme |
yok |
14) |
Sanal İş İlkeleri, Ödev ve dönem sonu genel değerlendirme |
yok |
Ders Notları / Kitaplar: |
Yok / None |
Diğer Kaynaklar: |
1-HIBBELER, RC; FAN, SC;"Mühendislik Mekaniği STATİK" Metrik baskı, 2010 2-BEER,F;JOHNSTON,R;EISENBERG;E; “Mühendisler için Vektör Mekaniği-Statik” McGraw-Hill, 7. baskı, 2003
3-Mühendisler için Mekanik Statik - M. Hakkı OMURTAG, Reha ARTAN, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2003
4-Mühendisler İçin Mekanik Statik - FPBEER, Birsen Yayınevi, İstanbul, 2009
5-Daniel Kula and Elodie Ternaux, Materiology
6-Hegger, M., Auch-Schwelk, V., Fuchs, M., Rosenkranz, T., Construction Materials Manual, Birkhauser - Publishers for Architecture |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. |
3 |
3) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
4) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
5) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
3 |
6) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
3 |
7) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, |
3 |
8) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
3 |
9) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
3 |
10) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
11) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |
12) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
3 |
13) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
3 |
14) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
15) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
3 |
16) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
3 |