Endüstriyel Tasarım Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ETM486 | ||||
Course Name: | Proje Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İBRAHİM UTBE DEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ürün tasarım ve geliştirme sürecindeki araçları, iş ve strateji modellerinin analizini ve firmaların tasarım yetkinliklerini örnekler üzerinden inceleyerek, tasarım yönetimi kavramını tanımlamaktır. Tasarım yönetimi dersi, küresel Pazar ve ekonomik içinde yer alan firmaların endüstriyel ürün tasarımını rekabet aracı olarak kullanım örneklerinin incelenmesini kapsamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, proje yönetimi süreçlerinin temel kavramlarını ve uygulamalarını kapsar. Öğrenciler, proje başlatma, planlama, yürütme, izleme, kontrol ve kapatma aşamalarını öğrenirler. Ders kapsamında kapsam, zaman, maliyet, kalite, kaynak, iletişim, risk ve tedarik yönetimi gibi bilgi alanları ele alınır. Proje yönetiminde kullanılan araçlar ve yazılımlar tanıtılarak, gerçek dünya örnekleri ve vaka analizleriyle uygulamalı çalışmalar yapılır. Öğrenciler, proje yönetim becerilerini geliştirirken takım çalışması ve liderlik yetkinliklerini de artırırlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Endüstri tasarımı ve diğer çevre tasarımı disiplinleriyle ilişkilerini kurabilir, anlayabilir. 2) Tasarım sorunun tanımlanmasındaki yöntemleri araştırabilir ve sistematik sorun çözme yöntemleri hakkında bilgilenir. 3) Endüstriyel ürün tasarımında tasarım süreçlerinin içeriklerini açıklayabilir. 4) Araştırma, gözlem yapma becerilerini geliştirebilmeli. 5) Mesleki uygulamaların her alanda karşılaşabilecekleri durumların açıklanmasına yönelik teorik, kuramsal yaklaşımları tartışabilir ve kuramsal yaklaşımlar kurabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders içeriği ile ilgili genel tanıtım ve tanışma. | Yok |
2) | Tasarım yönetimi kavramı, tarihsel süreç ve gelişimi. | Yok |
3) | Firmalarda tasarım yönetimi kullanımı, firma örnekleri-vaka çalışmaları. | Yok |
4) | Strateji kavramı. Tasarım ve stratejiler. | Yok |
5) | Tasarımın stratejik yönetimi. Tasarım firma örneği incelemesi. | Yok |
6) | Tasarımla değer yaratma. Vaka çalışmalarından örnekler. | Yok |
7) | Ara sınav | Yok |
8) | Rekabet üstünlüğü olarak tasarım kullanımı, örnek vaka çalışmaları üzerinden ele alınması. | Yok |
9) | Operasyonel tasarım yönetimi kavramı. | Yok |
10) | Tasarım ve marka yönetimi. | Yok |
11) | Öğrenci ödev sunumları. | Yok |
12) | Tasarım yönetiminin küresel firmalarında uygulanma örnekleri. | Yok |
13) | Tasarım yönetiminin Türk firmalarında uygulama örnekleri. | Yok |
14) | Ders içeriği dönemi genel tekrar ve değerlendirmesi. | Yok |
15) | Final Sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok / None |
Diğer Kaynaklar: | Tasarım Yönetimi Brigitte Borja de Mozota, MediaCat, 2005, İstanbul. Design; History, Theory and Practice of Product Design Bernard E. Bürdek, Birkhauser, 2005. Twentieth-Century Design Jonathan M. Woodham, Oxford University Press, 1997. Design in Business: Strategic Innovation through design Bruce M& Bessant J., Pearsan Education Limited, Essex, 2002. Re-Imagine -İşinizi kendiniz yaratın- Tom Peters, Boyner Yayınları, 2003. Rekabet Stratejisi Michael Porter, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2003 Rekabet Stratejisi Michael Porter, Sistem Yayıncılık, İstanbul, 2000 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
4) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 3 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 3 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, | 2 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
12) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 3 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
15) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
16) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
Alan Çalışması | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Uygulama | 1 | 10 | 10 | ||||
Ödevler | 2 | 15 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 | ||||
Final | 1 | 4 | 4 | ||||
Toplam İş Yükü | 76 |