Endüstriyel Tasarım Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ETM496 | ||||
Course Name: | Portfolyo Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İBRAHİM UTBE DEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Endüstriyel Tasarım Mühendisliğine yönelik çalışmaları etkili bir biçimde sunabilmeyi sağlayacak portfolyo tasarlamasını, hazırlamasını ve sunmasını öğretmek. |
Dersin İçeriği: | CV hazırlanması. Tasarımcı ve müşteri arasındaki ilişkiler. Özel tasarım çalışmaları, portfolyo içeriği seçmek ve tasarımını hazırlamak, düzenlemek ve sunmak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İyi bir CV nasıl hazırlanır ve sunuluru anlamak ve uygulamak. 2) Portfolyoya konulacak içerikler nasıl seçilir, nasıl düzenlenir, nasıl tasarlanır ve nasıl sunuluru öğrenmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon ve portfolyo tasarımına giriş | Yok |
2) | CV hazırlama, kişisel kimlik ve marka süreçleri | Yok |
3) | Konu bazında illustrasyon tasarımı | Yok |
4) | Bir internet sitesi için vektörel ve 3D fotoğraflar kullanarak belli bir tarzda illüstrasyon tasarımı. | Yok |
5) | Yarışma afişi tasarımı | Yok |
6) | Kurum kimliği tasarımı | Yok |
7) | Kurum kimliği tasarımı | Yok |
8) | Ara Sınav | Yok |
9) | Afiş tasarımı | Yok |
10) | Ambalaj redesign | Yok |
11) | Kitap kapağı tasarlama | Yok |
12) | Portfolyo hazırlama | Yok |
13) | Portfolyo hazırlama | Yok |
14) | Portfolyo hazırlama | Yok |
15) | Final sınavı | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok / None |
Diğer Kaynaklar: | Keller, Maura. Design Matters: Portfolios 01: An Essential Primer for Today's Competitive Market. Design Matters. USA: Rockport Publishers, 2010. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 1 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 1 |
4) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 1 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, | 3 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
12) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 3 |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
16) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 3 |
Alan Çalışması | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Ödev | |
Uygulama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Uygulama | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 13 | 5 | 65 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 | ||||
Final | 1 | 10 | 10 | ||||
Toplam İş Yükü | 121 |