Endüstriyel Tasarım Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: ETM496
Course Name: Portfolyo Tasarımı
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. İBRAHİM UTBE DEMİR
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Endüstriyel Tasarım Mühendisliğine yönelik çalışmaları etkili bir biçimde sunabilmeyi sağlayacak portfolyo tasarlamasını, hazırlamasını ve sunmasını öğretmek.
Dersin İçeriği: CV hazırlanması. Tasarımcı ve müşteri arasındaki ilişkiler. Özel tasarım çalışmaları, portfolyo içeriği seçmek ve tasarımını hazırlamak, düzenlemek ve sunmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İyi bir CV nasıl hazırlanır ve sunuluru anlamak ve uygulamak.
2) Portfolyoya konulacak içerikler nasıl seçilir, nasıl düzenlenir, nasıl tasarlanır ve nasıl sunuluru öğrenmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oryantasyon ve portfolyo tasarımına giriş Yok
2) CV hazırlama, kişisel kimlik ve marka süreçleri Yok
3) Konu bazında illustrasyon tasarımı Yok
4) Bir internet sitesi için vektörel ve 3D fotoğraflar kullanarak belli bir tarzda illüstrasyon tasarımı. Yok
5) Yarışma afişi tasarımı Yok
6) Kurum kimliği tasarımı Yok
7) Kurum kimliği tasarımı Yok
8) Ara Sınav Yok
9) Afiş tasarımı Yok
10) Ambalaj redesign Yok
11) Kitap kapağı tasarlama Yok
12) Portfolyo hazırlama Yok
13) Portfolyo hazırlama Yok
14) Portfolyo hazırlama Yok
15) Final sınavı Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok / None
Diğer Kaynaklar: Keller, Maura. Design Matters: Portfolios 01: An Essential Primer for Today's Competitive Market. Design Matters. USA: Rockport Publishers, 2010.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 1
2) Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. 3
3) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 1
4) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 3
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 1
6) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
7) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, 3
8) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 3
9) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. 3
10) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 3
11) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 3
12) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
13) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. 3
14) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. 3
15) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. 3
16) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama
Bilgisayar Destekli Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Uygulama 14 3 42
Ödevler 13 5 65
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 121