Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IND102 | ||||
Course Name: | Introduction to Algorithm and Programming | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi NAZLI TOKATLI |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Java Programlama Diline uygulamalı bir giriş. Java dilinin yazım kuralları, değişken tanımı, temel operatörler, porgram akış kontrolü, metot tanımı ve kullanımı, diziler, nesne yönelimli programlamaya giriş. |
Dersin İçeriği: | Daha önce programlama tecrübesi olmayanlar için bilgisayar programının dizayn ve analizine giriş. Ders içerisinde temel veri tipleri ve operatörleri, ifadeler, kontrol ve döngü yapıları, sınıflar, metotlar, diziler ve nesne yönelimli programlamaya giriş gibi konular yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Java programlarının nasıl oluşturulduğunu, derlendiğini ve çalıştırıldığını anlamak, yazım hataları, çalışma anı hataları ve mantıksal hataları ayırt edebilmek 2) Seçim, kontrol ve döngü yapılarının kullanımı, 3) Metotların dizaynı ve kullanımı 4) Dizilerin içeriklerinin yapısını öğrenmek, bu içerikleri işleyebilmek, sıralayabilmek ve içerik içinde bir şey arayabilmek 5) Nesne yönelimli programlama kavramını kullanarak program geliştirebilme, UML diyagramlarını kullanarak sınıfların ve nesnelerin tanımlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar Sistemlerine giriş | |
2) | Programlar ve Javaya giriş | |
3) | Temel programcılık 1 | |
4) | Temel programcılık 2 | |
5) | Mantık ve Seçme | |
6) | Matematiksel fonksiyonlar, karakterler ve katarlar | |
7) | Döngüler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Metotlar | |
10) | Tek boyutlu diziler | |
11) | Çok boyutlu diziler | |
12) | Nesneler ve sınıflar | |
13) | Nesne yönelimli programlama | |
14) | Kalıtım ve Çok şekilllilik | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Introduction to JAVA Programming Comprehensive Version 9th Edition, by Daniel J. Liang, Prentice Hall, 2007. Java How to Program, Eighth Edition, by P. Deitel & H. Deitel, Prentice Hall, 2009. Java Software Solutions, 4th Edition, by J. Lewis & W. Loftus, Addison Wesley, 2004. |
Diğer Kaynaklar: | Introduction to JAVA Programming Comprehensive Version 9th Edition, by Daniel J. Liang, Prentice Hall, 2007. Java How to Program, Eighth Edition, by P. Deitel & H. Deitel, Prentice Hall, 2009. Java Software Solutions, 4th Edition, by J. Lewis & W. Loftus, Addison Wesley, 2004. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 3 | 10 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 154 |