Endüstri Mühendisliği(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: IND102
Course Name: Introduction to Algorithm and Programming
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi NAZLI TOKATLI
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Java Programlama Diline uygulamalı bir giriş. Java dilinin yazım kuralları, değişken tanımı, temel operatörler, porgram akış kontrolü, metot tanımı ve kullanımı, diziler, nesne yönelimli programlamaya giriş.
Dersin İçeriği: Daha önce programlama tecrübesi olmayanlar için bilgisayar programının dizayn ve analizine giriş. Ders içerisinde temel veri tipleri ve operatörleri, ifadeler, kontrol ve döngü yapıları, sınıflar, metotlar, diziler ve nesne yönelimli programlamaya giriş gibi konular yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Java programlarının nasıl oluşturulduğunu, derlendiğini ve çalıştırıldığını anlamak, yazım hataları, çalışma anı hataları ve mantıksal hataları ayırt edebilmek
2) Seçim, kontrol ve döngü yapılarının kullanımı,
3) Metotların dizaynı ve kullanımı
4) Dizilerin içeriklerinin yapısını öğrenmek, bu içerikleri işleyebilmek, sıralayabilmek ve içerik içinde bir şey arayabilmek
5) Nesne yönelimli programlama kavramını kullanarak program geliştirebilme, UML diyagramlarını kullanarak sınıfların ve nesnelerin tanımlanması

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgisayar Sistemlerine giriş
2) Programlar ve Javaya giriş
3) Temel programcılık 1
4) Temel programcılık 2
5) Mantık ve Seçme
6) Matematiksel fonksiyonlar, karakterler ve katarlar
7) Döngüler
8) Ara Sınav
9) Metotlar
10) Tek boyutlu diziler
11) Çok boyutlu diziler
12) Nesneler ve sınıflar
13) Nesne yönelimli programlama
14) Kalıtım ve Çok şekilllilik
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Introduction to JAVA Programming Comprehensive Version 9th Edition, by Daniel J. Liang, Prentice Hall, 2007. Java How to Program, Eighth Edition, by P. Deitel & H. Deitel, Prentice Hall, 2009. Java Software Solutions, 4th Edition, by J. Lewis & W. Loftus, Addison Wesley, 2004.
Diğer Kaynaklar: Introduction to JAVA Programming Comprehensive Version 9th Edition, by Daniel J. Liang, Prentice Hall, 2007. Java How to Program, Eighth Edition, by P. Deitel & H. Deitel, Prentice Hall, 2009. Java Software Solutions, 4th Edition, by J. Lewis & W. Loftus, Addison Wesley, 2004.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9) En az bir yabancı dil bilgisi.
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Ödev
Problem Çözme
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 3 10 30
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 154