Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IND106 | ||||
Course Name: | Introduction to Economics | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi ORHAN SİVRİKAYA |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilerin mikro iktisat ve makro iktisat kavramlar konusunda temel bilgiye sahip olmalarını ve bireyler, işletmeler ve devlet arasındaki ilişkiyi ekonomik yorumlama kabiliyetine ve ekonomik davranışlar hakkında temel analizleri yapma ve sonuca varma konularında beceri sahibi olmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Temel Ekonomi Tanım ve Terimleri, Prensipleri / Okullar / Dayanışma ve Ticaret / Arz ve Talep Pazarı / Esneklik / Devletin Pazara Etkileri ve Kontrol Mekanizmaları / Pazarların Etkinliği / Kamu Ekonomisi / Endüstrinin Organizasyonu ve Pazarlar / Tüketici Seçimi Teorisi / Parasal Sistem / Büyüme ve Enflasyon |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İktisadi temel kavramları kullanır ve tüketicinin karar verme sürecini analiz edebilir. 2) Gerçek hayattaki piyasa kavramını değerlendirebilir ve işletmelerin rasyonel karar verme süreçlerini analiz edebilir. 3) Piyasa çeşitlerini kategorize edebilir. 4) Tüketici denge düzeylerinin oluşumunu ve milli gelir konseptini kritize edebilir. 5) Parayı iktisadi büyüme ve iktisadi sistemlerin temel unsurları için kullanma yeteneğini elde eder. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekonomi Nedir? Neden Ekonomi Öğreniyoruz? | |
2) | Arz – Talep ve Piyasa Dengeleri | |
3) | Esneklikler | |
4) | Firma ve Maliyetleri | |
5) | Girdi Piyasaları | |
6) | Makro Kavramlar- GSYH ve Enflasyon | |
7) | Makro Kavramlar-İşsizlik ve Ödemeler Bilançosu | |
8) | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9) | Makro Kavramlar-İşsizlik ve Ödemeler Bilançosu | |
10) | Makro Kavramlar-Para ve Maliye Politikaları | |
11) | Makro Kavramlar-Para ve Maliye Politikaları | |
12) | Makro Kavramlar-Ulusal ve Uluslararası Para Piyasaları | |
13) | Türkiye Ekonomisi - Özet 1 | |
14) | Türkiye Ekonomisi - Özet 2 | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Principles of Economics Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Principles of Economics Ders Notları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Kurul-Committee | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 | ||||
Ödevler | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 15 | 15 | ||||
Toplam İş Yükü | 96 |