Endüstri Mühendisliği(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: IND209
Course Name: Structured Programming
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. FATMANUR GÖÇER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Mustafa YILDIRIM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yapısal programlama yaklaşımının etkin kullanımının C programlama dili üzerinden öğretilmesi.
Dersin İçeriği: C Programlama Dilinde Veri Tipleri ; Kontrol Deyimleri ; Döngüler ; Diziler ve İşaretçiler ; Çok Boyutlu Diziler ; İşaretçi Dizileri ; Karakter Dizileri ; Dinamik Bellek Yönetimi ; Fonksiyonlar ; Fonksiyon İşaretçileri ; Özyinelemeli Fonksiyonlar ; Yerel ve Global Değişkenler ; Yapılar ; Bitsel İşlemler ; Dosya İşlemleri ; C Önişlemcileri ; Makrolar ; C için Veri Yapıları ; Linkli Listeler ; Statik ve Dinamik Kütüphaneler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, C programlama dilinin ileri seviye özelliklerini kullanabileceklerdir.
2) Öğrenciler, etkin algoritmalar tasarlayabileceklerdir.
3) Öğrenciler, modüler programlama yeteneklerine sahip olacaklardır.
4) Öğrenciler, C programlama dilinin alt seviyeli özelliklerini kullanabileceklerdir.
5) Öğrenciler, okunabilir ve tekrar kullanılabilir kaynak kodlar yazabileceklerdir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) C Programlama Dilinin Tanıtımı Ders Notları
1) C Programlama Dilinin Tanıtımı Ders Notları
2) C Programlama Dilinde Veri Tipleri / Kontrol Deyimleri / Döngüler Ders Notları
3) Diziler / İşaretçiler / İşaretçiler Aritmetiği Ders Notları
4) Çok Boyutlu Diziler / İşaretçi Dizileri / Karakter Dizileri / İşaretçilerin İşaretçisi Ders Notları
5) Dinamik Bellek Yönetimi ve Fonksiyonlar Ders Notları
6) Fonksiyon İşaretçileri / Özyinelemeli Fonksiyonlar Ders Notları
7) Yerel ve Global Değişkenler / Depolayıcı Sınıflar Ders Notları
8) Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı -
9) Yapılar / Birlikler / Bitsel İşlemler Ders Notları
10) İleri Dosya İşlemleri Ders Notları
11) C Önişlemcileri ve Makrolar Ders Notları
12) Linkli Listeler Ders Notları
13) Tekrar Ders Notları
14) Statik ve Dinamik Kütüphaneler Ders Notları
15) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Darnell P. A. and Margolis P. E., C: A Software Engineering Approach, 1996 (3rd) edition
Kernighan B. W. and Ritchie D. M., The C Programming Language, Prentice-Hall, 1988.
Diğer Kaynaklar: Darnell P. A. and Margolis P. E., C: A Software Engineering Approach, 1996 (3rd) edition
Kernighan B. W. and Ritchie D. M., The C Programming Language, Prentice-Hall, 1988.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 2
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 1
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi 3
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 2
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 2
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. 3
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. 1
9) En az bir yabancı dil bilgisi. 2
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 2
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 14 % 0
Uygulama 14 % 0
Küçük Sınavlar 2 % 0
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 0
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 3 % 30
Final 3 % 40
Rapor Teslimi 1 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 43
Laboratuvar 14 28
Uygulama 13 26
Ödevler 1 1
Ara Sınavlar 2 4
Final 2 4
Toplam İş Yükü 106