Endüstri Mühendisliği(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: IND307
Course Name: Design and Management of Quality Systems
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Problemlere ve olaylara bakarken, durumsallık, tarihsellik, bilimsellik ve bütünsellik gibi ilkeleri benimsetme; Uygulamada bir projede takım halinde veya lider olarak çalışabilme yeteneğini geliştirme; Yazılı ve sözlü iletişim becerisini arttırma; kişisel ve bütünsel kalite anlayışlarını kazandırma; Kalite yönetimine ilişkin problemleri analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm geliştirebilme becerisini kazandırma; Bir işletmede kalite yöneticisinin sahip olması gereken tüm yetkinlik ve yeterlilikleri kazandırma
Dersin İçeriği: Kalite ve temel kavramları; Kaliteyi etkileyen unsurlar; Toplam kalite kontrol; Toplam kalite yönetimi ve temel kavramları; Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci; Toplam kalite yönetimi ve süreç ilişkisi; Kalite güvence sistemleri; ISO 9001:2000 kalite güvence standartları; Hata maliyetleri ve kalite; Kalite iyileştirme araçları; Kalite iyileştirme teknikleri; Bütünsel kalite yönetimi; İşletmelerde kalite uygulamaları; Kalite maliyetleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kalite düşüncesi amacının, gelişiminin ve temel işlevlerinin bilgisi kazanacaktır
2) Kalite yönetiminin organizasyonlar için önemini kazanacaktır
3) Kalite ile ilgili problemleri analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm geliştirebilme becerisi kazanacaktır
4) Bir kalite yöneticisi olarak ilk andan itibaren gerçekleştirilmesi gereken tüm faaliyetlerin bilgisini ve uygulama becerisini kazanacaktır.
5) İşletme süreçlerinin iyileştirilmesi için gerekli güncel kalite araçları hakkında bilgi sahibi olacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş; Kalitenin Tanımı
2) Kalite Kavramının Tarihi; Kalitenin Boyutları
3) Toplam Kalite Yönetimi
4) TKY'de Hata Kavramı
5) Kalite Maliyetleri; Kalite Maliyetleri Kategorileri, Kalitesizlik Maliyetlerini Önleme
6) İstatistiksel Proses Kontrol: Değişkenler İçin Kontrol Grafikleri
7) İstatistiksel Proses Kontrol: Özellikler İçin Kontrol Grafikleri
8) Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9) Proses Yeterlilik Analizi
10) Altı Sigma
11) Kalite Fonksiyon Göçerimi ve Uygulamaları
12) FMEA; Kalite Güvence Sistemleri
13) Proje Sunumları
14) Proje Sunumları
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Toplam Kalite Yönetimi ve İstatistik Kitapları, İnternet vs.
Kalite Yönetimi Ders Notları
Diğer Kaynaklar: Toplam Kalite Yönetimi ve İstatistik Kitapları, İnternet vs.
Kalite Yönetimi Ders Notları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 1
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 1
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 1
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi 1
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9) En az bir yabancı dil bilgisi.
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 144