Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IND307 | ||||
Course Name: | Design and Management of Quality Systems | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Problemlere ve olaylara bakarken, durumsallık, tarihsellik, bilimsellik ve bütünsellik gibi ilkeleri benimsetme; Uygulamada bir projede takım halinde veya lider olarak çalışabilme yeteneğini geliştirme; Yazılı ve sözlü iletişim becerisini arttırma; kişisel ve bütünsel kalite anlayışlarını kazandırma; Kalite yönetimine ilişkin problemleri analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm geliştirebilme becerisini kazandırma; Bir işletmede kalite yöneticisinin sahip olması gereken tüm yetkinlik ve yeterlilikleri kazandırma |
Dersin İçeriği: | Kalite ve temel kavramları; Kaliteyi etkileyen unsurlar; Toplam kalite kontrol; Toplam kalite yönetimi ve temel kavramları; Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci; Toplam kalite yönetimi ve süreç ilişkisi; Kalite güvence sistemleri; ISO 9001:2000 kalite güvence standartları; Hata maliyetleri ve kalite; Kalite iyileştirme araçları; Kalite iyileştirme teknikleri; Bütünsel kalite yönetimi; İşletmelerde kalite uygulamaları; Kalite maliyetleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kalite düşüncesi amacının, gelişiminin ve temel işlevlerinin bilgisi kazanacaktır 2) Kalite yönetiminin organizasyonlar için önemini kazanacaktır 3) Kalite ile ilgili problemleri analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözüm geliştirebilme becerisi kazanacaktır 4) Bir kalite yöneticisi olarak ilk andan itibaren gerçekleştirilmesi gereken tüm faaliyetlerin bilgisini ve uygulama becerisini kazanacaktır. 5) İşletme süreçlerinin iyileştirilmesi için gerekli güncel kalite araçları hakkında bilgi sahibi olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş; Kalitenin Tanımı | |
2) | Kalite Kavramının Tarihi; Kalitenin Boyutları | |
3) | Toplam Kalite Yönetimi | |
4) | TKY'de Hata Kavramı | |
5) | Kalite Maliyetleri; Kalite Maliyetleri Kategorileri, Kalitesizlik Maliyetlerini Önleme | |
6) | İstatistiksel Proses Kontrol: Değişkenler İçin Kontrol Grafikleri | |
7) | İstatistiksel Proses Kontrol: Özellikler İçin Kontrol Grafikleri | |
8) | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9) | Proses Yeterlilik Analizi | |
10) | Altı Sigma | |
11) | Kalite Fonksiyon Göçerimi ve Uygulamaları | |
12) | FMEA; Kalite Güvence Sistemleri | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Toplam Kalite Yönetimi ve İstatistik Kitapları, İnternet vs. Kalite Yönetimi Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Toplam Kalite Yönetimi ve İstatistik Kitapları, İnternet vs. Kalite Yönetimi Ders Notları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 1 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 1 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | 1 |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 144 |