Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IND308 | ||||
Course Name: | Project Management | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. FATMANUR GÖÇER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Mustafa YILDIRIM | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mühendis Adaylarına Proje Yönetiminin Başlangıç Aşamasından Tamamlanmasına Kadar Olan Tüm Aşamalarda İzlenecek Yol ve Yöntemlerin Anlatılması ve Kullanılabilecek Teknikler Hakkında Bilgi Verilmesi. Proje Yönetimi Uygulama Çalışmalarının İncelenmesi |
Dersin İçeriği: | Proje, proje yönetimi / Tanımlamalar, kavramlar, aşamalar / Proje yöneticisi / Proje yönetim prosesi / Projenin başlatılması / Proje planlaması/ Projenin uygulanması: Haberleşme yönetimi, kalite, maliyet, zaman ve risk analizi / Projenin kapatılması |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler projeleri tüm aşamaları ile beraber planlama, yürütme ve kontrol edebilme becerisi kazanır. 2) Öğrenciler sistem çakışmaları konusunda nasıl çözümleme ortaya konulacağı konusunda becerisi kazanır. 3) Öğrenciler kaynak yönetimini hakkındaki bilgilerini nasıl kullanacakları konusunda beceri kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Proje yönetimi kavramının açıklanması | Ders Notları |
2) | Ağ çözümleme yöntemleri | Ders Notları |
3) | Ağ planı yapısı | Ders Notları |
4) | Faaliyetler ve Sürelerinin Hesaplanması | Ders Notları |
5) | Proje Çizelgeleme- Gantt Şeması | Ders Notları |
6) | Kritik Yol Hesaplamaları | Ders Notları |
7) | Faaliyetlerde Bolluk Hesaplamaları | Ders Notları |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Kaynak Planlaması | Ders Notları |
10) | Maliyet Hesapları | Ders Notları |
11) | Faaliyet Kısaltılması | Ders Notları |
12) | Beta Dağılımı | Ders Notları |
13) | PERT sistemi | Ders Notları |
14) | Örnek uygulamalar | Ders Notları |
15) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları-Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Project Management A Managerial Approach, Jack Meredith, Samuel Mantel, Jonn Wiley and Sons, 2011 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 1 |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | 2 |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | 2 |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | 2 |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 1 |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | 2 |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 30 |