Endüstri Mühendisliği(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: IND309
Course Name: Supply Chain Management
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı operasyonların ve hizmetlerin başarılı şekilde yönetilebilmesi için lojistiğin katkısını anlatmak ve öğrencilerin lojistik alanında analitik düşünme ve problem çözme yeteneklerini artırmaktır.
Dersin İçeriği: Lojistiğin Temelleri ve Önemi / Lojistik Organizasyonlar ve Stratejiler / Tedarik Zinciri Yönetimi / Tedarikçi Seçimi ve Dış Kaynak Kullanımı / Dağıtım Yönetimi / Taşımacılık Yönetimi ve Taşıma Modları / Lojistikte Yöneylem Araştırması / Lojistik Ağların Planlanması / Araç Rotalama Problemi / Depo Yönetimi / Lojistik Bilgi Sistemleri Farklı Sektörlere ait Lojistik Problemler / Uluslararası Lojistik / Lojistikte Yeni Trendler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Lojistik kaynakları etkin kullanarak tedarik zinciri içerisinde taşıma ve depolama ana faaliyetleri başta olmak üzere diğer alt faaliyetleri yönetmeye ve verimli çalışan sistemlerin kurulmasına yönelik bakış açısı kazanır.
2) İnsan, makine, malzeme ve ekipman, bilgi ve enerjiyi içeren entegre sistemleri analiz edebilme, tasarlayabilme ve yorumlayabilme becerisi kazanır.
3) Tedarik zinciri yönetimi ve mühendislik alanlarında tek disiplinli veya çok disiplinli takımlarda görev alabilir hale gelir.
4) Lojistik ve tedarik zinciri problemlerini modelleme ve çözüm yaklaşımları üretme becerisi kazanır.
5) Lojistik faaliyetler ve tedarik zinciri süreçleri içinde sürdürülebilirlik, teknoloji ve iş sağlığı güvenliği gibi farklı etmenleri birlikte dikkate alan entegre çözümler üretmeyi öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel tanımlar, ders hakkında genel bilgiler, lojistiğin önemi
2) Tedarik Zinciri Yönetimini Anlamak
3) Tedarik Zinciri Performansı
4) Tedarik Zinciri Paydaşları ve Metrikleri
5) Ulaşımın Temelleri
6) Ulaşım Türleri ve Terminaller
7) Dağıtım Ağlarının Tasarımı
8) Ara Sınav
9) Tedarik Zincirinde Ağ Tasarımı ve Küresel Tedarik Zinciri Ağları
10) Tedarik Zincirinin Bütünleşik Planlaması
11) Envanter Planlama ve Yönetimi
12) Depo Yönetimi
13) Depo ve Terminallerin Tasarımı
14) Tedarik Zincirinde Bilgi Teknolojileri
15) Yarı Yıl Sonu Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sunil Chopra, "Supply Chain Management", 5/E, Pearson, 2013, ISBN-13: 9780273765226
Gianpaolo Ghiani, Gilbert Laporte, Roberto Musmanno, “Introduction to Logistics Systems Planning and Control”, Wiley, 2004, ISBN: 0-470-84916-9
Douglas Long, “International Logistics, Global Supply Chain Management”, Kluwer Academic Publishers, 2003, ISBN: 1-4020-7453-0.
Cecil C. Bozarth and Robert B. Handfield, “Introduction to Operations and Supply Chain Management”, Pearson, 2013, ISBN: 978-0-13-274732-5
Diğer Kaynaklar: Sunil Chopra, "Supply Chain Management", 5/E, Pearson, 2013, ISBN-13: 9780273765226
Gianpaolo Ghiani, Gilbert Laporte, Roberto Musmanno, “Introduction to Logistics Systems Planning and Control”, Wiley, 2004, ISBN: 0-470-84916-9
Douglas Long, “International Logistics, Global Supply Chain Management”, Kluwer Academic Publishers, 2003, ISBN: 1-4020-7453-0.
Cecil C. Bozarth and Robert B. Handfield, “Introduction to Operations and Supply Chain Management”, Pearson, 2013, ISBN: 978-0-13-274732-5

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9) En az bir yabancı dil bilgisi.
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Problem Çözme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 1 30 30
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 140