Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin işleyişi, Disiplinler arası çalışma süreci, Literatür araştırması ve Proje Formatı (Rapor yazım formatının tanıtılması, Etkin rapor yazma, Etkili sunum teknikleri) ile ilgili bilgilendirme |
|
2) |
Proje konuları hakkında temel bilgi, konu /ders anlatımı, Etik kurallar ve çalışma ilkeleri |
|
3) |
Zaman yönetimi, maliyet yönetimi, kalite yönetimi, iletişim yönetimi ve risk yönetimini kapsayan proje yönetimi dersi |
|
4) |
Proje grupları kendi projeleri için iş paketlerini belirler, iş dağılımını yapar, disiplinler arası çalışmaya ait iş tanımı yapılır |
|
5) |
Öğrenciler, kendi bölümlerindeki öğretim üyeleri ile proje görüşmeleri yaparak çalışmaya devam eder |
|
6) |
Öğrenciler, kendi bölümlerindeki öğretim üyeleri ile proje görüşmeleri yaparak çalışmaya devam eder |
|
7) |
Öğrenciler, kendi bölümlerindeki öğretim üyeleri ile proje görüşmeleri yaparak çalışmaya devam eder |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Öğrenciler, kendi bölümlerindeki öğretim üyeleri ile proje görüşmeleri yaparak çalışmaya devam eder |
|
10) |
Öğrenciler, kendi bölümlerindeki öğretim üyeleri ile proje görüşmeleri yaparak çalışmaya devam eder |
|
11) |
Öğrenciler, kendi bölümlerindeki öğretim üyeleri ile proje görüşmeleri yaparak çalışmaya devam eder |
|
12) |
Öğrenciler, kendi bölümlerindeki öğretim üyeleri ile proje görüşmeleri yaparak çalışmaya devam eder |
|
13) |
Öğrenciler, kendi bölümlerindeki öğretim üyeleri ile proje görüşmeleri yaparak çalışmaya devam eder |
|
14) |
Öğrenciler, kendi bölümlerindeki öğretim üyeleri ile proje görüşmeleri yaparak çalışmaya devam eder |
|
15) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders Notları-Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: |
Mühendislik kitapları ve online kaynaklar.
• Introduction to Industrial and Systems Engineering by Turmer et all , Prentice-Hall, 1993. Maynard's Industrial Engineering Handbook, Kjell Zandin & Harold Maynard, Mc-Graw-Hill, 2001. • W.C. Turner, J.H. Mize, K.E. Case ve J.W. Nazemetz, “Introduction to Industrial and Systems Engineering”, 3rd Edition, Prentice Hall, Inc., New Jersey 1993. • Tamer Yılmaz, “Gemi Mühendisliği El Kitabı”, Gemi Mühendisleri Odası Yayınları • Klaas Van Dokkum, “Ship Knowledge”, Dokmar Maritime Publishers B.V. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
2 |
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
1 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
2 |
4) |
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi |
2 |
5) |
Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. |
2 |
6) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
3 |
7) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. |
2 |
8) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. |
2 |
9) |
En az bir yabancı dil bilgisi. |
2 |
10) |
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
2 |
11) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
3 |