Endüstri Mühendisliği(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: IND400
Course Name: Graduation Study
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin endüstri mühendisliğine dair konularda yeterli bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Karmaşık problemleri saptama ve tanımlama / Karmaşık problemleri formüle etme / Karmaşık bir sistemi, süreci, veya ürünü gerçekçi kısıtlar altında tasarlama / Modern teknik ve araçları, uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama / Sonuçları analiz etme ve yorumlama / Bölüm derslerinde edindiği bilgiyi karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma / Literatür taraması / Etkin sunum hazırlama ve sunma

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci araştırma becerisi kazanır.
2) Öğrenci kendi özgün yaklaşımı ile konuyu analiz etme ve çözüm yaklaşımları sunma becerisi kazanır.
3) Öğrenci verileri analiz etmeyi öğrenir, çözümleme ve elde ettiği sonuçları literatürle karşılaştırarak değerlendirme becerisi kazanır.
4) Öğrenci sonuçların, başlangıç amaç ve hedeflere uygunluğunu analiz etme ve yeni öneriler sunma becerisi kazanır.
5) Öğrenci tüm süreçleri yazılı ve sözlü raporlama becerisi kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bitirme çalışması ile ilgili genel bilgilendirme ve konu belirlenmesi
2) Etik kurallar ve çalışma ilkeleri
3) Literatür Çalışması
4) Literatür Çalışması
5) Kaynakların İrdelenmesi
6) Kaynak Seçimi
7) Çalışma Süreci için Destek Oluşturma
8) Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9) Çalışmadaki Uygulamaların Gözlemlenmesi
10) Verilerin Oluşturulması
11) Verilerin Analizi
12) Çalışmanın Düzenlemesi
13) Sonuçların Yorumlanması
14) Rapor Yazma
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Engineering books.
Essays.
Online sources.
Diğer Kaynaklar: Mühendislik kitapları.
Makaleler.
Çevrimiçi kaynaklar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9) En az bir yabancı dil bilgisi.
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Bireysel çalışma ve ödevi
Okuma
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Seminer 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 1 40 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 50 50
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 190