Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IND405 | ||||
Course Name: | Industrial Engineering Design II | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı derslerden almış oldukları bilgilere dayalı olarak, istenen bir amaca yönelik bir süreç ve/veya sistemi ileri seviyede tasarlamak ve bunu bir proje formatında raporlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Proses Tasarımının Temelleri / Kavramsal Tasarım ve İnovasyon / Tasarım Girdi Parametreleri / İlgili Derslerin Temellerini (Modelleme, İstatistiksel Analiz, Bilgi Sistemleri ve Üretim Planlama gibi) Gözden Geçirme / Tasarım Süreci ve Katı Modeller-Teknik Çizimler Hazırlama / Performans Değerlendirme / Ekonomik Analiz ve Ömür Tahmini / Proje Raporu ve sunumu (PowerPoint) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sistem analizinin endüstri mühendisliğindeki önemi yeteneğini kazanacaktır. 2) Detaylı proje raporu hazırlama yeteneğini kazanır. 3) Proje planlama ve zamanlama hazırlama yeteneğini kazanır. 4) Maliyet analizinin nasıl yapılacağı hakkında deneyim kazanır. 5) Kompleks seçenekleri karşılaştırıp güçlü ve zayıf yanları ile kıyaslama yeteneğini kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tasarım çalışması süreci ile ilgili genel bilgilendirme | |
2) | Etik Kurallar ve Çalışma İlkeleri | |
3) | Sistem Analizi | |
4) | Tasarım Hedefleri | |
5) | Tasarım Kısıtları | |
6) | Tasarım için Mevcut Kaynaklar | |
7) | Tasarım Karar Değişkenleri | |
8) | Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9) | Uygulama Çalışmasına Başlanması | |
10) | Veri Toplama | |
11) | Veri Toplama | |
12) | Mühendislik Analizleri | |
13) | Mühendislik Analizleri | |
14) | Rapor Yazma | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Mühendislik kitapları. Makaleler. Çevrimiçi kaynaklar. |
Diğer Kaynaklar: | Mühendislik kitapları. Makaleler. Çevrimiçi kaynaklar. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Okuma | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 30 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | ||||
Uygulama | 1 | 20 | 20 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 30 | 30 | ||||
Proje | 1 | 40 | 40 | ||||
Toplam İş Yükü | 104 |