Endüstri Mühendisliği(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: IND405
Course Name: Industrial Engineering Design II
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin farklı derslerden almış oldukları bilgilere dayalı olarak, istenen bir amaca yönelik bir süreç ve/veya sistemi ileri seviyede tasarlamak ve bunu bir proje formatında raporlamaktır.
Dersin İçeriği: Proses Tasarımının Temelleri / Kavramsal Tasarım ve İnovasyon / Tasarım Girdi Parametreleri / İlgili Derslerin Temellerini (Modelleme, İstatistiksel Analiz, Bilgi Sistemleri ve Üretim Planlama gibi) Gözden Geçirme / Tasarım Süreci ve Katı Modeller-Teknik Çizimler Hazırlama / Performans Değerlendirme / Ekonomik Analiz ve Ömür Tahmini / Proje Raporu ve sunumu (PowerPoint)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sistem analizinin endüstri mühendisliğindeki önemi yeteneğini kazanacaktır.
2) Detaylı proje raporu hazırlama yeteneğini kazanır.
3) Proje planlama ve zamanlama hazırlama yeteneğini kazanır.
4) Maliyet analizinin nasıl yapılacağı hakkında deneyim kazanır.
5) Kompleks seçenekleri karşılaştırıp güçlü ve zayıf yanları ile kıyaslama yeteneğini kazanır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tasarım çalışması süreci ile ilgili genel bilgilendirme
2) Etik Kurallar ve Çalışma İlkeleri
3) Sistem Analizi
4) Tasarım Hedefleri
5) Tasarım Kısıtları
6) Tasarım için Mevcut Kaynaklar
7) Tasarım Karar Değişkenleri
8) Ara Sınav 1 / Uygulama veya Konu Tekrarı
9) Uygulama Çalışmasına Başlanması
10) Veri Toplama
11) Veri Toplama
12) Mühendislik Analizleri
13) Mühendislik Analizleri
14) Rapor Yazma
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Mühendislik kitapları.
Makaleler.
Çevrimiçi kaynaklar.
Diğer Kaynaklar: Mühendislik kitapları.
Makaleler.
Çevrimiçi kaynaklar.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9) En az bir yabancı dil bilgisi.
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Soru cevap/ Tartışma
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Bireysel Proje
Grup Projesi
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 30
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Uygulama 1 20 20
Sunum / Seminer 1 30 30
Proje 1 40 40
Toplam İş Yükü 104