Endüstri Mühendisliği(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: IND453
Course Name: R Programlama
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İstatistiksel problemlerin R programlama dili kullanılarak çözümlenmesini ve yorumlanmasını öğretmek
Dersin İçeriği: Bu ders, R programlama dilini öğretmeyi ve R-dilini kullanarak, öğrenciye istatistik ve olasılık teorisi ile ilgili problemlerin bilgisayar destekli çözümünü öğretmeyi amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) R programlama dilini kullanabilme yeteneği kazanır.
2) Rastgele sayı türetebilir.
3) Çeşitli olasılık dağılımları ile ilgili uygulamalar yapabilme yeteneği kazanır.
4) R programıyla grafikler çizdirebilir.
5) R ile istatistiksel hipotez testi yapabilir.
6) R ile regresyon analizi yapabiliir.
7) R ile zaman serisi analizi yapabilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) R programlama diline giriş
2) R'da veri yapıları ve veri girişi
3) Vektör, matris ve veri çerçevelerini kullanarak çeşitli matematiksel ve istatistiksel işlemler
4) R'da grafikler
5) Çeşitli olasılık dağılımlarından rasgele sayı türetimleri
6) Çeşitli olasılık problemlerinin R'da çözümü
7) Çapraz tablolar
8) Ara sınav
9) Tek örneklem için hipotez testleri
10) İki örneklem için hipotez testleri
11) Tek yönlü varyans analizi
12) Çift yönlü varyans analizi
13) Doğrusal regresyon analizi
14) Zaman serileri analizi
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. İstatistikte R ile programlama, 2014, Necmi Gürsakal, Dora Yayıncılık 2. A Tiny Handbook of R, Mike Allerhand, 2011, Springer-Verlag.
Diğer Kaynaklar: 1. İstatistikte R ile programlama, 2014, Necmi Gürsakal, Dora Yayıncılık 2. A Tiny Handbook of R, Mike Allerhand, 2011, Springer-Verlag.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 1
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 1
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 1
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi 1
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 1
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 1
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi.
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9) En az bir yabancı dil bilgisi.
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 2 15 30
Ara Sınavlar 1 15 15
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 144