Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IND453 | ||||
Course Name: | R Programlama | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | İstatistiksel problemlerin R programlama dili kullanılarak çözümlenmesini ve yorumlanmasını öğretmek |
Dersin İçeriği: | Bu ders, R programlama dilini öğretmeyi ve R-dilini kullanarak, öğrenciye istatistik ve olasılık teorisi ile ilgili problemlerin bilgisayar destekli çözümünü öğretmeyi amaçlar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) R programlama dilini kullanabilme yeteneği kazanır. 2) Rastgele sayı türetebilir. 3) Çeşitli olasılık dağılımları ile ilgili uygulamalar yapabilme yeteneği kazanır. 4) R programıyla grafikler çizdirebilir. 5) R ile istatistiksel hipotez testi yapabilir. 6) R ile regresyon analizi yapabiliir. 7) R ile zaman serisi analizi yapabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | R programlama diline giriş | |
2) | R'da veri yapıları ve veri girişi | |
3) | Vektör, matris ve veri çerçevelerini kullanarak çeşitli matematiksel ve istatistiksel işlemler | |
4) | R'da grafikler | |
5) | Çeşitli olasılık dağılımlarından rasgele sayı türetimleri | |
6) | Çeşitli olasılık problemlerinin R'da çözümü | |
7) | Çapraz tablolar | |
8) | Ara sınav | |
9) | Tek örneklem için hipotez testleri | |
10) | İki örneklem için hipotez testleri | |
11) | Tek yönlü varyans analizi | |
12) | Çift yönlü varyans analizi | |
13) | Doğrusal regresyon analizi | |
14) | Zaman serileri analizi | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. İstatistikte R ile programlama, 2014, Necmi Gürsakal, Dora Yayıncılık 2. A Tiny Handbook of R, Mike Allerhand, 2011, Springer-Verlag. |
Diğer Kaynaklar: | 1. İstatistikte R ile programlama, 2014, Necmi Gürsakal, Dora Yayıncılık 2. A Tiny Handbook of R, Mike Allerhand, 2011, Springer-Verlag. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 2 | 15 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 | ||||
Final | 1 | 15 | 15 | ||||
Toplam İş Yükü | 144 |