Endüstri Mühendisliği(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: IND459
Course Name: Yönetimde Güncel Eğilimler
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Ar.Gör. FATMANUR GÖÇER
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Mustafa YILDIRIM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yönetimdeki güncel konuları problem çözme, yenilik ve örgütsel değişime vurgu yaparak analiz edebilmektir
Dersin İçeriği: Bu derste güncel konular ve eğilimler hakkında bütünleyici bir yaklaşım geliştirebilmek ve konular arasındaki etkileşimi kavrayabilmek hedeflenmektedir. Bu bağlamda sınıftaki öğrencilerin yoğun katılımının sağlandığı bir çalışma ortamı yaratılarak yönetim alanındaki güncel konular tartışılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Güncel konular ve eğilimler hakkında bütünleyici bir yaklaşım geliştirebilmek.
2) Güncel konular ve değişimler arasındaki etkileşimi kavrayabilmek.
3) Öğrenilen yöntemleri güncel sistemler üzerinde uygulayabilmek.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Değişim Yönetimi -
2) Değişim Mühendisliği -
3) İnovasyon Yönetimi -
4) Etik ve Sosyal Sorumluluk -
5) Şebeke Örgütler -
6) Yeşil Yönetim -
7) Güncel Liderlik Tarzları ve Kuramları -
8) Ara Sınav -
9) Örgütsel Sinizm -
10) Örgütsel Vatandaşlık -
11) Örgütsel İşlevsizlikler -
12) Örgütsel Estetik -
13) Güncel Yaklaşımlara Bütünsel Bir Bakış -
14) Konuyla ilişkili sunumların sunumu ve tartışılması -
15) Final -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları-Lecture Notes
Diğer Kaynaklar: Heath, Robert L., “ Strategic Issues Management : Organizations and Public Policy Challenges”, Sage Publications, Second Edition. Eren,Erol, “Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası”, Beta Yayınevi, 2002. Karalar, Rıdvan, “İşletme Politikası: Örnek Olaylar”, Anadolu Üniversitesi, 2002. Bu konudaki tüm journallar - İlgili tüm makaleler

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 1
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 2
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 2
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi 1
5) Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 2
6) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
7) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. 2
8) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. 3
9) En az bir yabancı dil bilgisi. 2
10) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 1
11) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Teknik gezi
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme
Staj/Yerinde Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi
Örnek olay sunma
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi
Yarışma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 26
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 30