Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IND459 | ||||
Course Name: | Yönetimde Güncel Eğilimler | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. FATMANUR GÖÇER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr.Öğr.Üyesi Mustafa YILDIRIM | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yönetimdeki güncel konuları problem çözme, yenilik ve örgütsel değişime vurgu yaparak analiz edebilmektir |
Dersin İçeriği: | Bu derste güncel konular ve eğilimler hakkında bütünleyici bir yaklaşım geliştirebilmek ve konular arasındaki etkileşimi kavrayabilmek hedeflenmektedir. Bu bağlamda sınıftaki öğrencilerin yoğun katılımının sağlandığı bir çalışma ortamı yaratılarak yönetim alanındaki güncel konular tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Güncel konular ve eğilimler hakkında bütünleyici bir yaklaşım geliştirebilmek. 2) Güncel konular ve değişimler arasındaki etkileşimi kavrayabilmek. 3) Öğrenilen yöntemleri güncel sistemler üzerinde uygulayabilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Değişim Yönetimi | - |
2) | Değişim Mühendisliği | - |
3) | İnovasyon Yönetimi | - |
4) | Etik ve Sosyal Sorumluluk | - |
5) | Şebeke Örgütler | - |
6) | Yeşil Yönetim | - |
7) | Güncel Liderlik Tarzları ve Kuramları | - |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Örgütsel Sinizm | - |
10) | Örgütsel Vatandaşlık | - |
11) | Örgütsel İşlevsizlikler | - |
12) | Örgütsel Estetik | - |
13) | Güncel Yaklaşımlara Bütünsel Bir Bakış | - |
14) | Konuyla ilişkili sunumların sunumu ve tartışılması | - |
15) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları-Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Heath, Robert L., “ Strategic Issues Management : Organizations and Public Policy Challenges”, Sage Publications, Second Edition. Eren,Erol, “Stratejik Yönetim ve İşletme Politikası”, Beta Yayınevi, 2002. Karalar, Rıdvan, “İşletme Politikası: Örnek Olaylar”, Anadolu Üniversitesi, 2002. Bu konudaki tüm journallar - İlgili tüm makaleler |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Tez Sunma | |
Uzman / Jüri Değerlendirmesi | |
Örnek olay sunma | |
Staj/ Yerinde Uygulama Değerlendirmesi | |
Yarışma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 30 |