Endüstri Mühendisliği(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | IND460 | ||||
Course Name: | Pazarlama ve Satış Yönetimi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. HÜSEYİN TANSU YILDIRIM | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Satış yönetiminin temel ilkelerinin ve kavramlarının öğretimi |
Dersin İçeriği: | Satışçılık mesleğinin kısa tarihçesi, satış kavramı, satışın işletmeler ve pazarlama açısından önemi, satışçılık mesleğinin değişen yüzü ve satışta ortaya çıkan yeni eğilimler, satış mesleğinde etkili ve başarılı olmak için gerekli olan özellikler, kişisel satış süreci, Satış planlama ve bütçesi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Pazarlama stratejilerinin önemini anlayarak en uygun stratejiyi belirleyebilme becerisi kazanırlar. 2) Yeterli sayıda müşteri bulma ve başarılı bir şekilde satış yapabilme becerisi kazanır. 3) Ticari görüşmelerden nasıl başarıyla çıkabilme becerisi kazanır. 4) Sistem içerisinde nasıl daha iyi ticari kararlar almaları konusunda beceri kazanır. 5) Satış gücünün yönetimi ve Satış faaliyetleri tanıma konusunda beceri kazanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Satış kavramı ve satışçılık | Ders notları Bölüm 1 |
2) | Satışın pazarlamadaki rolü ve satış yönetimi | Ders notları Bölüm 1 |
3) | Satışın psikolojisi | Ders notları Bölüm 2 |
4) | Satışta iletişim | Ders notları Bölüm 2 |
5) | Satış elemanlarının görevleri, rolleri ve özellikleri | Ders notları Bölüm 3 |
6) | Kişisel satış süreci | Ders notları Bölüm 3 |
7) | Satışta soru sorma ve ikna | Ders notları Bölüm 4 |
8) | Uygulama veya Konu Tekrarı | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Satışta eleman bulma ve seçimi | Ders notları Bölüm 5 |
11) | Satış gücü performans değerlendirmesi | Ders notları Bölüm 5 |
12) | Satış organizasyonunun etkinliğinin değerlendirilmesi | Ders notları Bölüm 6 |
13) | Satış planlama ve bütçesi | Ders notları Bölüm 6 |
14) | Uygulama ve Konu Tekrarı | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Güncellenmiş 5. Baskı, Satış Yönetimi Eğitimi, Prof.Dr.Erdoğan TAŞKIN, Papatya Yayıncılık |
Diğer Kaynaklar: | Güncellenmiş 5. Baskı, Satış Yönetimi Eğitimi, Prof.Dr.Erdoğan TAŞKIN, Papatya Yayıncılık |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | |
5) | Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
6) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
7) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışabilme becerisi. | 1 |
8) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 1 |
9) | En az bir yabancı dil bilgisi. | 1 |
10) | Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | 1 |
11) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 1 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Problem Çözme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 1 | 20 | 20 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 144 |