KMM401 Research projectInstitutional InformationDegree Programs Chemical EngineeringInformation For StudentsDiploma SupplementErasmus Policy StatementNational Qualifications
Chemical Engineering

Preview

Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

Course General Introduction Information

Course Code: KMM401
Course Name: Research project
Course Semester: Fall
Course Credits:
ECTS
5
Language of instruction:
Course Requirement:
Does the Course Require Work Experience?: No
Type of course: Necessary
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi KEVSER TEMİZKAN ÖZDAMAR
Course Lecturer(s):
Course Assistants:

Course Purpose and Content

Course Objectives: Lisans eğitimi boyunca 4 sene içerisinde görülen konuların bütünleştirilmesi; Bir araştırmanın nasıl yürütüleceği konusunda bilgi ve tecrübe sahibi olunması; lisansüstü çalışmalara ve iş hayatına hazırlık
Course Content: Araştırma konusu belirleme, deneysel ve enstrümental süreci ilişkili olarak gerçekleştirme, sonuç ve raporları derleyip yazılı ve sözlü olarak sunma

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
1) Kimya mühendisi bakış açısıyla yeni bir araştırma konusu belirleme yahut bir problemi çözümleyerek dönüştürebilme. Kimyasal ve analitik düşünme.
2) Kimyasal tasarım, metot, analiz yöntemi geliştirme
3) Disiplinlerarası düşünme ve pratik kazandırma
4) Akademik hayata ve iş hayatına hazırlanmak
5) Belirlenen araştırma konusu ve raporunu yazılı ve sözlü sunum becerisi kazanma

Course Flow Plan

Week Subject Related Preparation
1) Danışmanlarla görüşerek Konu Belirleme -
2) Danışmanlarla görüşerek Konu Belirleme -
3) Tez Konusunu kesinleştirerek Tez Kayıt Formu'nu Hazırlama -
4) Literatür Taraması -
5) Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) -
6) Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) -
7) Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) -
8) Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) -
9) Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) -
10) Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) -
11) Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) -
12) Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) -
13) Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) -
14) Tez Bilgi Formunu hazırlama (Tezin amacı, önemi, sınırları, planı ve literatürü içeren) -

Sources

Course Notes / Textbooks: İlgili kitap, makale ve bildiriler
References: İlgili kitap, makale ve bildiriler

Course - Learning Outcome Relationship

No Effect 1 Lowest 2 Medium 3 Highest
       
Program Outcomes Level of Contribution
1) To be able to use advanced theoretical and practical knowledge acquired in the field 3
2) To be able to interpret and evaluate data using advanced knowledge and skills acquired in the field, to be able to identify and analyze problems, to be able to develop solutions based on research and evidence. 3
3) To be able to plan and manage activities for the development of employees under his/her responsibility within the framework of a project. 3
4) To act in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of data related to the field. 3
5) To be able to carry out an advanced level study related to the field independently. 2
6) To be able to take responsibility individually and as a team member to solve complex and unforeseen problems encountered in applications related to the field. 3
7) To have advanced theoretical and practical knowledge supported by textbooks, application tools and other resources containing up-to-date information in the field. 2
8) To have sufficient awareness of the universality of social rights, social justice, quality culture and protection of cultural values, environmental protection, occupational health and safety. 3
9) To be able to inform the relevant people and institutions about the issues related to the field; to be able to convey his / her thoughts and suggestions for solutions to problems in written and orally. 3
10) To be able to share his/her thoughts and suggestions for solutions to problems related to his/her field with experts and non-experts by supporting them with quantitative and qualitative data. 2
11) To be able to organize and implement projects and activities for the social environment in which he/she lives with a sense of social responsibility 3
12) To be able to evaluate the advanced knowledge and skills acquired in the field with a critical approach 3
13) To be able to identify their learning needs and direct their learning 2

Learning Activity and Teaching Methods

Anlatım
Labs
Tez Hazırlama

Measurement and Evaluation Methods and Criteria

Uygulama
Raporlama
Tez Sunma

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Project 1 % 50
Midterms 1 % 20
Final 1 % 30
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 70
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 30
total % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Activities Number of Activities Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre Workload
Application 1 20 20
Midterms 1 45 45
Final 1 60 60
Total Workload 125