Makine Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MAK217
Course Name: Makine Laboratuvarı I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi EBRU GÜNİSTER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Furkan DÜNDAR; Dr. Öğr. Üyesi Ebru Günister
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders dönemi sonunda öğrencinin,
• Genel Makine Atolyelerinde kullanılan alet ve edevatın teorik ve pratik olarak çalışma prensiplerine hakim olması,
• Bir Makine Mühendisinin iş hayatında yanında çalışabilecek olan Teknik personelin yapmakta olacağı işlemlerin tanıtılması,
• Teknik Geziler yardımıyla iş hayatında faaliyet gösteren şirketlerin öncelik ve alt yapılarının öğrenilmesi,
• Dönem içerisinde öğretilen teorik derslerin deneysel uygulamalarının yapılması.
Dersin İçeriği: • Makine Laboratuvarı Dersi Tanıtımı
• Lehim Yapma Deneyi
• Matkap Kullanım Deneyi
• Teknik Gezi (Torna Freze)
• Kılavuz-Pafta Kullanım Deneyi
• Ölçme Aletleri Kullanım Deneyi (Kumpas-Mikrometre-Komparatör-Açı)
• El Aletleri Kullanımı Deneyi
• Teknik Gezi (Isıl İşlem)
• Çekme-Basma-3 Nokta Eğme Deneyleri
• Teknik Gezi (Mekanik Tetsler)
• Sertlik Deneyleri
• Isıl İşlemin Etkisi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Genel Makine Atolyelerinde kullanılan alet ve edevatın teorik ve pratik olarak çalışma prensiplerini bilir.
2) Bir Makine Mühendisinin iş hayatında yanında çalışabilecek olan Teknik personelin yapmakta olacağı işlemleri bilir.
3) İş hayatında faaliyet gösteren şirketlerin öncelik ve alt yapıları hakkında teknik geziler yardımıyla bilgi sahibi olur.
4) Dönem içerisinde öğretilen teorik bilgileri deneysel olarak uygular.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Makine Laboratuvarı Dersi Tanıtımı Deney Föyü 1
2) Lehim Yapma Deneyi Deney Föyü 2
3) Matkap Kullanım Deneyi Deney Föyü 3
4) Kılavuz-Pafta Kullanım Deneyi Deney Föyü 4
5) Ölçme Aletleri Kullanım Deneyi (Kumpas-Mikrometre-Komparatör-Açı) Deney Föyü 5
6) El Aletleri Kullanımı Deneyi Deney Föyü 6
7) Çekme-Basma-3 Nokta Eğme Deneyleri Deney Föyü 7
8) Sertlik Deneyleri Deney Föyü 8
9) Yorulma, Sürünme ve Darbe Testleri Deney Föyü 9
10) Isıl İşlemin Etkisi Deney Föyü 10

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık ders notları ve deney föyleri kaynak kitaplardan derlenerek pptx formatında hazırlanmaktadır.
Diğer Kaynaklar: Introduction to Manufacturing Processes 1st Edition- Mikell P. ,Groover WILEY, ISBN: 9780470632284
W. D. Callister, Jr.D. G. Rethwisch, Malzeme Bilimi ve Mühendisliği, 8. Basım Çevirisi, WILEY 2015.
W. D. Callister, Jr.D. G. Rethwisch, Materials Science and Engineering, 9. Basım, SI Version, WILEY 2016.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. 2
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. 3
3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 2
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 1
8) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
11) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. 1
13) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
14) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. 3
15) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. 2
16) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Laboratuvar
Rapor Yazma
Teknik gezi
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama
Gözlem
Raporlama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 15 2 30
Laboratuvar 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 139