Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK351 | ||||
Course Name: | İçten Yanmalı Motorlar | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İSMAİL SAĞDIÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Termodinamik yasaları aracılığıyla içten yanmalı odalar incelenecektir. Çeşitli motorların yapıları ele alınacaktır. Yakıtların enerji eşdeğeri ele alınacaktır. İdeal ve gerçek Otto ve Diesel çevrimleri derinlemesine incelenecektir. Motorların verimliliği çalışılacaktır. |
Dersin İçeriği: | • Motor Tipleri • İdeal Otto ve Diesel Çevrimleri • Motorların Termodinamiği • Motorların Çalışma Prensibi • Motor Tipleri • Gerçek Otto ve Diesel Çevrimleri • Güç, Tork ve Yakıt Tüketimi Hesaplamaları • Yakıtlar ve Yanma Kimyası • Egzoz Sistemi ve Emisyonlar • Hava Giriş Sistemleri • Ateşleme Motorlarında Karışım Oluşumu • Diesel Motorlarında Karışım Oluşumu • Karayolu Taşıtlarında Yakıt Ekonomisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Öğrenciler, çeşitli motor tiplerini tanıyabileceklerdir. • İdeal Otto ve Diesel çevrimlerini anlayabileceklerdir. • Motorların termodinamiği hakkında bilgi sahibi olacaklardır. • Motorların çalışma prensibini kavrayabileceklerdir. • Gerçek Otto ve Diesel çevrimlerini inceleyebileceklerdir. • Güç, tork ve yakıt tüketimi hesaplamalarını yapabileceklerdir. • Yakıtlar ve yanma kimyası hakkında bilgi edineceklerdir. • Egzoz sistemi ve emisyonlar konusunda bilgi sahibi olacaklardır. • Hava giriş sistemlerini anlayabileceklerdir. • Ateşleme motorlarında karışım oluşumunu inceleyebileceklerdir. • Diesel motorlarında karışım oluşumunu kavrayabileceklerdir. • Karayolu taşıtlarında yakıt ekonomisini değerlendirebileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Motor Tipleri • İdeal Otto ve Diesel Çevrimleri • Motorların Termodinamiği • Motorların Çalışma Prensibi • Motor Tipleri • Gerçek Otto ve Diesel Çevrimleri • Güç, Tork ve Yakıt Tüketimi Hesaplamaları • Yakıtlar ve Yanma Kimyası • Egzoz Sistemi ve Emisyonlar • Hava Giriş Sistemleri • Ateşleme Motorlarında Karışım Oluşumu • Diesel Motorlarında Karışım Oluşumu • Karayolu Taşıtlarında Yakıt Ekonomisi | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | %80 katılım zorunludur. 80% attendance is mandatory. |
Diğer Kaynaklar: | Internal Combustion Engine Fundamentals, John B. Heywood, McGraw Hill Int. Ed., 1989 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Teknik gezi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 | ||||
Proje | 1 | 6 | 6 | ||||
Ödevler | 1 | 30 | 30 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 185 |