Dersin Amacı: |
Bilgisayar destekli imalat (CAM) için yazılım, donanım ve imalattaki yeri konusunda bilgilenme, CAM (SolidCAM) programlarında modelleme, takım ve kesme parametrelerinin seçimi, takım yolları oluşturma algoritmaları ve son işlemci kullanarak nümerik kontrollü tezgahlar için parça programı eldesi, CAM programlarını kullanma kabiliyeti kazanmak. |
Dersin İçeriği: |
Bilgisayar destekli imalat (CAM) için donanımlar, yazılımlar ve özellikleri, Bilgisayar destekli teknikler ve CAM, nümerik kontrollü tezgahlar, imalat sistemleri ve CAM, CAD/CAM programlarında modelleme, işlem parametrelerinin seçimi ve takımlandırma, takım yolları ve oluşturma algoritmaları, işleme stratejileri, son işlemci ve talaşlı işlemenin grafik simülasyonu. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bilgisayar Destekli İmalat’a (CAM) giriş. |
Ders Notları |
2) |
Otomasyon, imalat sistemleri ve CAM |
Ders Notları |
3) |
Bilgisayar destekli teknikler ve CAM |
Ders Notları |
4) |
Nümerik kontrollü tezgahlar ve CAM |
Ders Notları |
5) |
CAM için donanım ve özellikleri |
Ders Notları |
6) |
CAM için yazılım ve özellikleri |
Ders Notları |
7) |
CAM’de modelleme teknikleri |
Ders Notları |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
CAM’de takım yolları ve oluşturma algoritmaları |
Ders Notları |
10) |
CAM de işleme stratejileri |
Ders Notları |
11) |
CAM’de takım ve kesme parametrelerinin seçimi ve son işlemci |
Ders Notları |
12) |
Numerik Kontrollu Takım Tezgahları için Parça Programı Eldesi |
Ders Notları |
13) |
Takım Yolu Oluşturma |
Ders Notları |
14) |
Bir CAM programı kullanarak takım yollarının oluşturulması ve parça
programı eldesi |
Ders Notları |
15) |
Bir CAM programı kullanarak takım yollarının oluşturulması ve parça
programı eldesi ve Uygulamalar |
Ders Notları |
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
17) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
4) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
5) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
7) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
8) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
10) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
12) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
13) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
14) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
15) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
16) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |