Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Örnekleme ve yeniden oluşturma. |
Ders Notları |
2) |
Ayrık zamanlı işaretler ve sistemler: sınıflama ve özellikler. |
Ders Notları |
3) |
Doğrusal zamanla değişmeyen sistemler: konvolüsyon toplamı. |
Ders Notları |
4) |
Sabit katsayılı doğrusal fark denklemleri ile tanımlanan LTI-causal sistemler. |
Ders Notları |
5) |
Ayrık dönüşümler: DFT, FFT, DCT and DST. |
Ders Notları |
6) |
Ayrık dönüşümler: DFT, FFT, DCT and DST (devam). I. Ödev. |
Ders Notları |
7) |
Z-dönüşümü ve uygulamaları. |
Ders Notları |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Z-dönüşümü ve uygulamaları (devam). |
Ders Notları |
10) |
LTI sistemlerin dönüşüm düzleminde analizi. |
Ders Notları |
11) |
LTI sistemlerin dönüşüm düzleminde analizi (devam). |
Ders Notları |
12) |
Sonlu dürtü cevabı olan sayısal süzgeçlerin tasarımı. |
Ders Notları |
13) |
Sonsuz dürtü cevabı olan sayısal süzgeçlerin tasarımı |
Ders Notları |
14) |
Sayısal Sinyal İşlemcileri. |
Ders Notları |
15) |
Sayısal sinyal işleme uygulamaları. |
Ders Notları |
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
17) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
4) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
5) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
3 |
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
7) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
3 |
8) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
10) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
13) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
14) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
15) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
16) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |