Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK469 | ||||
Course Name: | Mühendislik Ekonomisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CÜNEYT ERTAL | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, biyolojik sistemlerdeki akışkan davranışlarını anlamak ve analiz etmek için gereken temel prensipleri ve yöntemleri öğrencilere sunmayı amaçlar. Öğrenciler, kan dolaşımı, solunum sistemi, hücresel akışkanlar gibi biyolojik süreçlerdeki akışkan mekaniğinin matematiksel ve fiziksel temellerini öğrenerek biyomedikal mühendislik ve tıp alanlarındaki uygulamalara hazırlanır. Ders, akışkan mekaniği prensiplerini biyolojik sistemler üzerinde uygulamak suretiyle öğrencilere biyoloji ve mühendislik disiplinlerinin kesişim noktasında derin bir anlayış kazandırmayı hedefler. |
Dersin İçeriği: | Giriş ve Temel Kavramlar Akışkan Davranışlarının Matematiksel ve Fiziksel Temelleri Biyolojik Akışkanlar Uygulamalar ve İleri Konular |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, biyolojik sistemlerdeki akışkan davranışlarını analiz etmek için temel matematiksel ve fiziksel prensipleri uygulayabileceklerdir. 2) Öğrenciler, kan dolaşımı, solunum sistemi ve sindirim sistemi gibi biyolojik süreçlerdeki akışkan mekaniği prensiplerini tanımlayıp modellere dönüştürebileceklerdir. 3) Öğrenciler, biyoakışkan mekaniğinin biyomedikal mühendislik uygulamalarında nasıl kullanıldığını anlayacak ve karmaşık biyolojik sistemlerdeki akışkan davranışlarını çözümleyebilecek yeteneklere sahip olacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Temel Kavramlar Akışkanların Matematiksel ve Fiziksel Temelleri Akışkanların Özellikleri ve Temel Denklemler Kan Dolaşımı ve Biyolojik Akışkanlar Solunum Sistemi ve Akciğer Akışkanları Sindirim Sistemi ve Gastrointestinal Akışkanlar Uygulamalar ve İleri Konular |
Ders Notları / Kitaplar: | "Biofluid Mechanics: An Introduction to Fluid Mechanics, Macrocirculation, and Microcirculation" - David Rubenstein, Wei Yin |
Diğer Kaynaklar: | "Biofluid Mechanics: An Introduction to Fluid Mechanics, Macrocirculation, and Microcirculation" - David Rubenstein, Wei Yin |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 1 |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 1 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 2 |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 1 |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 1 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 2 |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 1 |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 1 |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 1 |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 1 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Bireysel Proje |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 20 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 14 | 3 | 42 | ||||
Küçük Sınavlar | 5 | 3 | 15 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 181 |