Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hesaplamalı akışkanlar mekaniğine giriş |
|
2) |
Ticari CFD Kodları
|
|
3) |
1-Boyutlu Isı İletimi, Çözüm Dosyası ve Çözüm Prosedürü. |
|
4) |
Sonlu Hacim Yöntemi ile Ayrıklaştırma Prosedürü: 1-Boyutlu Isı İletimi, Sınır Koşulları Ve Kaynak Terim İfadeleri.
|
|
5) |
Sınır Kaynak Doğrusallaştırması, Denklemlerin Ayrıklaştırılması İçin Genel Kurallar.
|
|
6) |
Bir Boyutlu Isı İletim Probleminin Sayısal Tam Çözümü: Yönetici Denklemlerin Formülasyonu, Cebirsel Denklemlerin Formülasyonu
|
|
7) |
İç Hücreler, Sınır Hücreleri, Cebirsel Denklemler Kullanarak Sayısal Çözüm.
|
|
8) |
Ani Genişleyen Bir Kanalda Laminer Akış, Çözüm Dosyası ve Çözüm Prosedürü.
|
|
9) |
Diğer Cfd Yöntemi Konuları: Değişken Hücre Dağılımları, Hesaplama Alanı İçinde Engelleme.
|
|
10) |
Rahatlama, Yakınsama ve Yeniden Başlatma, Cfd Çözümlerinin Doğruluk ve Geçerliliğinin Kontrolü.
|
|
11) |
Geçici Doğal Taşınım, Çözüm Dosyası ve Çözüm Prosedürü.
|
|
12) |
Uygulama |
|
13) |
Uygulama |
|
14) |
Final |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1. Versteeg, H. K. and Malalasekera, W., “An Introduction to Computational Fluid Dynamics”, Longman, 1995
2. Patankar, S. V., “Numerical Heat Transfer and Fluid Flow”, McGraw-Hill, 1980.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Versteeg, H. K. and Malalasekera, W., “An Introduction to Computational Fluid Dynamics”, Longman, 1995
2. Patankar, S. V., “Numerical Heat Transfer and Fluid Flow”, McGraw-Hill, 1980.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
3 |
4) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
5) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
7) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
8) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
10) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
13) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
14) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
15) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
16) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|