Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK473 | ||||
Course Name: | Rüzgar Enerjisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CÜNEYT ERTAL | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, öğrencilere rüzgar enerjisinin temel prensiplerini, teknolojilerini ve uygulamalarını anlatarak, rüzgar enerjisinin potansiyelini ve önemini kavratmaktır. Öğrenciler, rüzgar enerjisi tesislerinin tasarımı, kurulumu, işletilmesi ve bakımıyla ilgili bilgi ve becerileri edinerek, sürdürülebilir enerji üretiminin bir parçası olarak rüzgar enerjisi sektöründe çalışabilecek düzeyde yetiştirilmeyi hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, öğrencilere rüzgar enerjisi kaynaklarının doğası ve potansiyeli hakkında temel bilgiler sağlayacak. Ayrıca, rüzgar türbinleri ve enerji dönüşüm sistemleri gibi teknolojilerin çalışma prensiplerini ve uygulamalarını ele alacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, rüzgar enerjisi potansiyelini belirleme ve rüzgar enerjisi tesislerinin optimum konumlandırılması için gereken temel prensipleri anlayacaklar. 2) Öğrenciler, rüzgar türbinleri ve enerji dönüşüm sistemlerinin işleyişini anlayacak ve rüzgar enerjisi tesislerinin tasarımı ve kurulumu süreçlerinde etkin rol oynayabilecek beceriler kazanacaklar. 3) Öğrenciler, rüzgar enerjisi tesislerinin işletilmesi, bakımı ve güvenliği konularında temel bilgilere sahip olacaklar ve sürdürülebilir enerji üretimi için gereken uygulamaları anlayacaklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Rüzgar Enerjisine Giriş Rüzgar Enerjisi Kaynakları ve Potansiyel Rüzgar Türbini Teknolojisi: Türler ve Bileşenler Rüzgar Türbini Aerodinamiği Rüzgar Türbini Kontrol Sistemleri Rüzgar Enerjisi Santrali Düzeni ve Yer Seçimi Rüzgar Enerjisi Dönüşüm Sistemleri Rüzgar Enerjisi Ekonomisi ve Politikası Rüzgar Enerjisi Proje Geliştirme Rüzgar Enerjisinin Şebekeye Entegrasyonu Rüzgar Enerjisi İşletme ve Bakımı Rüzgar Enerjisinin Çevresel Etkisi Rüzgar Enerjisinde Gelecek Trendler |
Ders Notları / Kitaplar: | "Wind Energy Explained: Theory, Design and Application" Yazar: James F. Manwell, Jon G. McGowan, Anthony L. Rogers |
Diğer Kaynaklar: | Wind Energy Handbook, Tony Burton, Nick Jenkins, David Sharpe, Ervin Bossanyi, John Wiley & Sons "Wind Power Basics: A Green Energy Guide", Dan Chiras, New Society Publishers |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 1 |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 2 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 1 |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 1 |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 1 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 1 |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 2 |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 1 |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 1 |
Anlatım | |
Ders | |
Ödev | |
Rapor Yazma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 20 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 14 | 3 | 42 | ||||
Küçük Sınavlar | 5 | 3 | 15 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 181 |