Dersin Amacı: |
Bu ders, makine mühendisliği lisans programındaki çeşitli derslerle ilişkilidir ve öğrencilere mikro ve nano ölçeklerdeki akışkanların davranışlarını anlamalarını sağlar. Bu ders, termodinamik, akışkanlar mekaniği, ısı transferi ve malzeme bilimi gibi derslerle doğrudan ilişkilidir.
|
Dersin İçeriği: |
Mikro ve nano boyutta akışa giriş, mikro ve nano boyutta taşınım, kinematik akış denklemleri, Coutte ve Poiseuille tipi akışlar, Navier Stokes denklemleri, mikro ve nano kanallarda elektrokinetik potensiyel, mikro ve nano akış kanal üretim metodları, mikro akış uygulamaları, bilgisayar destekli simülasyon.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mikro ve Nano Akışkanların Tanıtımı |
|
2) |
Mikro ve Nano Ölçeklerde Akışkanların Temel Özellikleri |
|
3) |
Boyutsuz Sayılar ve Ölçekleme Kanunları |
|
4) |
Mikro ve Nano Akışkanlar için Temel Denklemler |
|
5) |
Mikro Akışkanlar: Uygulamalar ve Teknolojiler |
|
6) |
Nano Akışkanlar: Uygulamalar ve Teknolojiler |
|
7) |
Akışkanların Yüzey Etkileşimleri ve Yüzey Gerilimi |
|
7) |
Akışkanların Yüzey Etkileşimleri ve Yüzey Gerilimi |
|
8) |
Mikro ve Nano Akışkanlarda Isı Transferi |
|
8) |
Mikro ve Nano Akışkanlarda Isı Transferi |
|
9) |
Mikro ve Nano Akışkanlarda Kütle Transferi |
|
10) |
Mikro ve Nano Akışkanların Modelleme Teknikleri |
|
11) |
Deneysel Teknikler ve Ölçüm Yöntemleri |
|
11) |
Deneysel Teknikler ve Ölçüm Yöntemleri |
|
12) |
Mikro ve Nano Akışkanlarda Enerji Uygulamaları |
|
13) |
Mikro ve Nano Akışkanlarda Biyomedikal Uygulamalar |
|
14) |
Dönem Projesi Sunumları ve Genel Değerlendirme |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1.Micro and Nanoscale Fluid Mechanics, Transport in Microfluidic devices., Brain Kirby, Cambridge, 2010. 2.Electrokinetically Driven Microfluidics and Nanofluidics, Hsueh-Chia Chang, Leslie Y. Yeo., Cambridge, 2010. 3.Fundamentals and Applications of Microfluidics, Nguyen Vereley, Artech House, 2002. 4.Static and Dynamic Electricity, W.R. Smythe, 3rd. Ed., McGraw-Hill, New York,1968.
|
Diğer Kaynaklar: |
1.Micro and Nanoscale Fluid Mechanics, Transport in Microfluidic devices., Brain Kirby, Cambridge, 2010. 2.Electrokinetically Driven Microfluidics and Nanofluidics, Hsueh-Chia Chang, Leslie Y. Yeo., Cambridge, 2010. 3.Fundamentals and Applications of Microfluidics, Nguyen Vereley, Artech House, 2002. 4.Static and Dynamic Electricity, W.R. Smythe, 3rd. Ed., McGraw-Hill, New York,1968.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
3 |
4) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
5) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
7) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
8) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
10) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
13) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
14) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
15) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
16) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|