Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş ve Akıllı Malzemelerin Tanımı |
Ders Notu 1 |
2) |
Akıllı Malzemelerin Tarihçesi ve Gelişimi |
Ders Notu 2 |
3) |
Piezolektrik Malzemeler |
Ders Notu 3 |
4) |
Manyetostriktif Malzemeler |
Ders Notu 4 |
5) |
Elektroaktif Polimerlers |
Ders Notu 5 |
6) |
Termal ve Şekil Hafızalı Alaşımlar |
Ders Notu 6 |
7) |
Elektro-reolojik ve Magneto-reolojik Sıvılar |
Ders Notu 7 |
8) |
Akıllı Malzemelerin Sensör Uygulamaları |
Ders Notu 8 |
9) |
Akıllı Malzemelerin Aktüatör Uygulamaları |
Ders Notu 9 |
10) |
Enerji Hasatlama Sistemlerinde Akıllı Malzemeler |
Ders Notu 10 |
11) |
Akıllı Malzemelerin Tıbbi Uygulamaları |
Ders Notu 11 |
12) |
Akıllı Malzemelerin Üretim Teknikleri |
Ders Notu 12 |
13) |
Akıllı Malzemelerde Güncel Gelişmeler ve Gelecek Trendler |
Ders Notu 13 |
13) |
Akıllı Malzemelerde Güncel Gelişmeler ve Gelecek Trendler |
Ders Notu 13 |
14) |
Proje Sunumları |
Sunum Slaytları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
1 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
1 |
3) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
4) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
5) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
2 |
7) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
2 |
8) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
10) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
13) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
14) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 |
15) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
16) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
1 |