Dersin Amacı: |
Mekanik deneyleri yürütmek için geniş bir yelpazedeki aletleri çalıştırmak,
Deneysel verileri etkin bir şekilde analiz etmek ve değerlendirmek,
Profesyonel mühendislik yaklaşımıyla laboratuvar raporlarının hazırlanması. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders öğrencilere ölçüm teknikleri ve deneysel verilerin analizi konusunda uygulamalı deneyim kazandırır. Öğrenciler analiz/ölçüm yapmak ve deneysel/hesaplamalı çalışmaların raporlarını yazmak için grup çalışmalarına katılırlar. Dersin teorik kısmında öğrenciler deneysel/hesaplamalı çalışmalar yaparken hata ve belirsizlik analizi, regresyon ve korelasyon, kalibrasyon, elektriksel ölçümler ve sensörler, basınç ve akış ölçümleri, kuvvet, tork ve gerinim ölçümleri, titreşim ölçümü konuları ele alınmaktadır. kalibrasyon, statik, dinamik, kontrol, kuvvet, akışkanlar mekaniği. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş - Rapor yazımı |
Ders Notları |
2) |
Ölçmeler ve algılama cihazları - Sıcaklık ölçümü ve kalibrasyon deneyi (Termodinamik – Isı)
|
Ders Notları |
3) |
Titreşim teorisi - Serbest titreşim deneyi #1 (Dinamik-Titreşim) |
Ders Notları |
4) |
Titreşim ölçümü - Serbest titreşim deneyi #2 (Dinamik-Titreşim) |
Ders Notları |
5) |
Regresyon analizi, eğri uydurma - Zorlanmış titreşim deneyi (Dinamik-Titreşim) |
Ders Notları |
6) |
Regresyon analizi, eğri uydurma - Zorlanmış titreşim deneyi - Devam(Dinamik-Titreşim) |
Ders Notları |
7) |
Işın teorisi - Işın saptırma deneyi (Katı Mekanik) |
Ders Notları |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Kalibrasyon, ölçüm sistemleri - Bilya dengeleme tablası deneyi (Dynamics-Control-Design) |
Ders Notları |
10) |
Dinamik ölçümler, Fourier analizi - Isı değiştirici deneyi (Termodinamik - Isı) |
Ders Notları |
11) |
Termal ölçümler - Akış ölçer deneyi (Akışkanlar Mekaniği) |
Ders Notları |
12) |
Akış ölçümleri - Boru sürtünmesi ve enerji kaybı deneyi (Akışkanlar Mekaniği) |
Ders Notları |
13) |
Akış ölçümleri - Boru sürtünmesi ve enerji kaybı deneyi - Devam(Akışkanlar Mekaniği) |
Ders Notları |
14) |
Sistem modelleme ve Kontrol – Matlab Simulink |
Ders Notları |
15) |
Deneysel verilerin istatistiksel analizi - 1 boyutlu kirişin sonlu elemanlar analizi |
Ders Notları |
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
17) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
4) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
5) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
7) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
8) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
10) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
13) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
14) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
15) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
16) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|