Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Mekanizmaların tanımı ve önemi, Mekanizmaların sınıflandırılması ve temel terminoloji. Mekanizma tasarımındaki tarihsel gelişmelerin incelenmesi İnternetten konu ile ilgili araştırma yapılması, Hareket analizine giriş: temel kavramlar ve önemli terminoloji Yer değiştirme, hız ve ivme analizinin temelleri, Grafiksel ve analitik kinematik analiz yöntemlerinin detaylı incelenmesi. GeoGebra yazılımını kullanarak basit mekanizmaların kinematik analizinin yapılması, Mekanizmaların dinamiğine giriş: kuvvetler, momentler ve ataletin önemi Dinamik analiz tekniklerinin temelleri, Kuvvetlerin ve momentlerin mekanizma performansına etkisi Laboratuvar Çalışması: MotionGen.io yazılımını kullanarak dinamik analiz yapma, Bağlantılar ve dört çubuklu mekanizmaların detaylı incelenmesi Dişliler ve dişli çarklarının mekanizmalardaki rolü ,Kam ve takipçi sistemlerinin çalışma prensipleri ve uygulamaları Laboratuvar Çalışması: GIM yazılımını kullanarak farklı tipteki mekanizmaların tasarımı ve simülasyonu, Mekanizma tasarımının temel prensipleri ve dikkate alınması gereken faktörler, Mekanizmaların verimliliğini, güvenilirliğini ve güvenliğini artırmak için optimizasyon tekniklerinin incelenmesi, Mekanizma tasarımında ileri seviye konuların incelenmesi: paralel mekanizmalar, esnek mekanizmalar vb., Endüstri uzmanlarının sunumları ve konuk dersler: mekanizma tasarımının endüstriyel uygulamaları, Grup projelerinin sunumları: öğrencilerin tasarladıkları mekanizmaları ve optimizasyon stratejilerini sunmaları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
|
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
|
3) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
4) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
5) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
|
7) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
8) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
|
10) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
|
13) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
14) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
|
15) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
|
16) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
|