Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK487 | ||||
Course Name: | Isıl Sistem Tasarımı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İSMAİL SAĞDIÇ | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr. İ. Cem Parmaksızoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Ders dönemi sonunda öğrencinin, • “ Termodinamik”, “Isı Geçişi”,” Akışkanlar Mekaniği”, “Ekonomik analiz”, ”Optimizasyon Metotları” arasında bağ kurabilmesi, • Isıl sistem tanımlarını ve fiziksel temelleri içselleştirebilmesi • “Isıl Sistem Tasarımı” problemlerini anlaması, mühendislik çözümlemesini yapması, bilgi birikimden faydalanması, • Sanayide ve mühendisliğin değişik alanlarında ısıl sistem tasarımını yapabilmesi, beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | • Termodinamik, ısı geçişi ve akışkanlar mekaniği temel Kavramları • Mühendislik tasarımı, Isıl sistem tasarımı karar adımları • Çalışabilir sistem tasarımı • Ekonomik Analiz • Eğri uydurma • Isıl sistemlerin modellenmesi • Sistem analizi • Optimizasyon • Lagrange çarpanları • Search Metod |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ders dönemi sonunda öğrencinin, • “ Termodinamik”, “Isı Geçişi”,” Akışkanlar Mekaniği”, “Ekonomik analiz”, ”Optimizasyon Metotları” arasında bağ kurabilmesi, • Isıl sistem tanımlarını ve fiziksel temelleri içselleştirebilmesi • “Isıl Sistem Tasarımı” problemlerini anlaması, mühendislik çözümlemesini yapması, bilgi birikimden faydalanması, • Sanayide ve mühendisliğin değişik alanlarında ısıl sistem tasarımını yapabilmesi, beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | • Termodinamik, ısı geçişi ve akışkanlar mekaniği temel Kavramları | Ders Notları |
2) | • Termodinamik, ısı geçişi ve akışkanlar mekaniği temel Kavramları | Ders Notları |
3) | • Mühendislik tasarımı, Isıl sistem tasarımı karar adımları | Ders Notları |
4) | • Çalışabilir sistem tasarımı | Ders Notları |
5) | • Ekonomik Analiz | Ders Notları |
6) | • Eğri geçirme | Ders Notları |
8) | • Isıl sistemlerin modellenmesi | Ders Notları |
9) | • Sistem analizi | Ders Notları |
10) | • Optimizasyon | Ders Notları |
11) | • Optimizasyon | Ders Notları |
12) | • Lagrange çarpanları | Ders Notları |
13) | • Lagrange çarpanları | Ders Notları |
14) | • Search Metod | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Isıl Sistem Tasarımı, Parmaksızoğlu İ.C.2000 |
Diğer Kaynaklar: | • Design of Thermal Sytems, W.F. Stoeker, McGraw Hill, 1978 • Thermal Systems, A. Bejan, G. Tsatsaronis, John Wiley & Sons Inc, 1996. • Design and Optimisation of Thermal Systems, Yoges Jaluria CRC Press • Refrigeration and Air Conditioning , W.F. Stoecker, J.W. Jones, MvGrawHill • Ekonomik Analiz, Özdemir M., Parmaksızoğlu C., TESKON 2003, VI Tesisat Müh. Kongresi, 2003. • Isı ve Kütle Geçişinin Temelleri, Frank P. Incropera David P. DeWitt, Çevirenler: Çeviri kitap; Derbentli T., Genceli O., Güngör A., Hepbaşlı A., İlken Z., Özbalta N., Özgüç F., Parmaksizoğlu C., Uralcan Y., Literatür Yayıncılık, 2001 • Heat and Mass Transfer: Fundamentals & Applications, Fourth Edition, Yunus A. Cengel, Afshin J. Ghajar, McGraw-Hill, 2011 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 3 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 3 |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 3 |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 3 |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 2 |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 3 |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 2 |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 2 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 2 |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 2 |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 10 | % 20 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 60 | 1 | 60 | ||||
Ödevler | 1 | 55 | 55 | ||||
Küçük Sınavlar | 10 | 0.1 | 1 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 | ||||
Final | 1 | 4 | 4 | ||||
Toplam İş Yükü | 165 |