Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Akışkanlar Mekaniği temel denklemleri. Akışkanlarla enerji alışverişi yapan makinalar, genel sınıflandırma. |
Ders Notları |
2) |
Turbomakinaların tek boyutlu teorisi. Euler teorisi, verim ve güç tanımları |
Ders Notları |
3) |
Hidrolik Türbinler. Türbinlerde verim ve güç tanımları |
Ders Notları |
4) |
Aksiyon Türbinleri (Pelton ve Ossberger türbinleri) |
Ders Notları |
5) |
Reaksiyon Türbinleri: Francis Türbinleri |
Ders Notları |
5) |
Reaksiyon Türbinleri: Francis Türbinleri |
Ders Notları |
5) |
Reaksiyon Türbinleri: Francis Türbinleri |
Ders Notları |
6) |
Türbinlerde Kavitasyon |
Ders Notları |
7) |
Uskur ve Kaplan Türbinleri |
Ders Notları |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Turbomakinalarda Benzerlik Teorisi |
Ders Notları |
10) |
Pompalar: Sınıflandırma ve genel tanımlar |
Ders Notları |
11) |
Santrifüj pompaların yapısı ve hesabı |
Ders Notları |
12) |
Pompalarda kavitasyon. Pompa karakteristikleri |
Ders Notları |
13) |
İşletme Karakteristikleri ve çalışma noktaları. |
Ders Notları |
14) |
Pompalarda Benzerlik |
Ders Notları |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
2 |
4) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
1 |
5) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
1 |
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
2 |
7) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
2 |
8) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
2 |
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
2 |
10) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
1 |
11) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
3 |
12) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
2 |
13) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
2 |
14) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
2 |
15) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
2 |
16) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
2 |