Makine Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | MAK496 | ||||
Course Name: | Titreşim Analizi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. CÜNEYT ERTAL | ||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. CÜNEYT ERTAL |
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilere mekanik sistemlerdeki titreşimlerin temel prensiplerini anlatmak, titreşim analizi tekniklerini öğretmek ve gerçek dünya uygulamalarında bu bilgileri kullanma yeteneklerini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, mekanik sistemlerdeki titreşimlerin temel prensiplerini ve uygulamalarını ele almaktadır, mekanik sistemlerin titreşimlerinin nasıl oluştuğunu, nasıl analiz edileceğini ve nasıl kontrol edileceğini öğreneceğiz. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler, mekanik sistemlerdeki titreşimlerin temel prensiplerini anlayacak ve açıklayabileceklerdir. 2) Öğrenciler, farklı titreşim analizi tekniklerini kullanarak mekanik sistemlerin titreşim özelliklerini analiz edebileceklerdir. 3) Öğrenciler, titreşim kontrol yöntemlerini değerlendirebilecek ve gerçek dünya uygulamalarında bu yöntemleri uygulayabileceklerdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mekanik Titreşimlere Giriş Tek Serbestlik Dereceli Sistemler: Serbest Titreşim Tek Serbestlik Dereceli Sistemler: Zorlanmış Titreşim Titreşen Sistemlerde Sönümleme Sönümsüz ve Sönümlü Serbest Titreşim Harmonik Uyarı ve Yanıt Tek Serbestlik Dereceli Sistemlerin Geçici Yanıtı Çoklu Serbestlik Dereceli Sistemler: Formülasyon ve Hareket Denklemleri Çoklu Serbestlik Dereceli Sistemlerin Serbest Titreşimi Çoklu Serbestlik Dereceli Sistemlerin Zorlanmış Titreşimi Titreşim Ölçümü ve Enstrümantasyon Titreşim İzolasyonu ve Kontrol Teknikleri İnceleme ve Mekanik Titreşimlerin Uygulamaları |
Ders Notları / Kitaplar: | "Mechanical Vibrations" by Singiresu S. Rao |
Diğer Kaynaklar: | "Fundamentals of Vibrations" by Leonard Meirovitch "Vibration Analysis for Electronic Equipment" by Dave S. Steinberg |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 2 |
2) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
3) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 3 |
4) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | 3 |
5) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | 1 |
6) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme | 1 |
7) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 2 |
8) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 2 |
9) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 1 |
10) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | 1 |
11) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
12) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 1 |
13) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
14) | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 2 |
15) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 1 |
16) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 1 |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 20 |
Ödev | 4 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 | ||||
Ödevler | 14 | 3 | 42 | ||||
Küçük Sınavlar | 5 | 3 | 15 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 181 |