Dersin Amacı: |
1. Öğrencilere, edinmiş oldukları temel makina mühendisliği ve mühendislik tasarım bilgilerini destekleyecek laboratuar ve uygulama deneyimi sağlamak, 2. Öğrencilere, mühendislik sistemleri için deney tasarlama, deneysel analiz yapma ve veri değerlendirme yeteneği ve deneyimi kazandırmak, 3. Deneysel veri değerlendirmede çağdaş mühendislik araçlarını kullanma becerisi kazandırmak, 4. Öğrencilerin sunum yeteneklerini artırmayı sağlamak, 5. Laboratuar ortamında sağlık, iş emniyeti ve çevre açılarından güvenli çalışma deneyimi kazandırmak. |
Dersin İçeriği: |
Makina mühendisliğinin temel konuları ile ilgili sistem deneyleri. Malzeme, termodinamik, ısı transferi, akışkanlar mekaniği, ısıl sistemler, hidrolik sistemler, otomotiv, mekanik titreşimler ve akustik, kontrol, imalat ve mukavemet konularını kapsayan deneyleri yapmak, değerlendirmek ve yazılı olarak sunmak. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Genel Bilgilendirme |
Ders Notları |
2) |
Laboratuvar tanıtımı ve emniyet kuralları |
Ders Notları |
3) |
Temel elektronik devre elemanları, mikroişlemciler ve sensörler deneyi |
Ders Notları |
4) |
Temel elektronik devre elemanları, mikroişlemciler ve sensörler deneyi |
Ders Notları |
5) |
Temel elektronik devre elemanları, mikroişlemciler ve sensörler deneyi |
Ders Notları |
6) |
Temel elektronik devre elemanları, mikroişlemciler ve sensörler deneyi |
Ders Notları |
7) |
Temel elektronik devre elemanları, mikroişlemciler ve sensörler deneyi |
Ders Notları |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Temel elektronik devre elemanları, mikroişlemciler ve sensörler deneyi |
Ders Notları |
10) |
Temel elektronik devre elemanları, mikroişlemciler ve sensörler deneyi |
Ders Notları |
11) |
Temel elektronik devre elemanları, mikroişlemciler ve sensörler deneyi |
Ders Notları |
12) |
Temel elektronik devre elemanları, mikroişlemciler ve sensörler deneyi |
Ders Notları |
13) |
Temel elektronik devre elemanları, mikroişlemciler ve sensörler deneyi |
Ders Notları |
14) |
Temel elektronik devre elemanları, mikroişlemciler ve sensörler deneyi |
Ders Notları |
15) |
Değerlendirmeler |
Ders Notları |
16) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
17) |
Yarıyıl Sonu Sınavları |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. |
3 |
2) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. |
3 |
3) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. |
|
4) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. |
|
5) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. |
|
6) |
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme |
3 |
7) |
Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
3 |
8) |
Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. |
|
9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. |
3 |
10) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
|
11) |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. |
|
12) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. |
3 |
13) |
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. |
|
14) |
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. |
3 |
15) |
Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. |
3 |
16) |
Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. |
3 |