Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Epigenetik Çalışmalara Giriş |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
2) |
DNA Ambalaj ve Kromatin Mimarisi |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
3) |
Kromatin Yapısını Değiştirme |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
4) |
DNA Metilasyonu, Histonların Çeviri Sonrası Modifikasyonu |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
5) |
Histone Modifikasyon Makineleri |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
6) |
Histone-Modifiye Enzim Etkisinin Lokus`a Özgü Kontrolü |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
7) |
Hücreye Özgü Gen Ekspresyonunun Epigenetik Kontrolü |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Mitotik Hücre Döngüsünün Epigenetik Kontrolü |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
10) |
Gen Baskısının Epigenetik Temeli |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
11) |
Hücresel Farklılaşmanın Epigenetik Kontrolü |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
12) |
Epigenetik Modifikasyon Modellerinin Geri Döndürülebilirliği |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
13) |
Hastalığa Epigenetik Yatkınlık ve BaskıYa Dayalı Bozukluklar |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
14) |
Hafıza, Nörodejenerasyon ve Ruh Sağlığının Epigenetiği |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
15) |
Kanserin Epigenetiği |
Epigenetics, Lyle Armstrong, Epigenetics Handbook, Trygve Tollefsbol |
16) |
Final Haftası |
|
17) |
Final Haftası |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, moleküler biyoloji ve Genetik alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç- gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahip olmak ve bunları kullanabilmek. |
2 |
2) |
Öğrenciler moleküler biyoloji ve genetik derslerinden edindikleri bilgi ve becerileri entegre ederek teorik ve uygulamalı alanlara uygulayabilirler ve kendi ilgi alanlarına uygun bilgileri kazanabilirler. |
2 |
3) |
Öğrenciler temel moleküler biyoloji ve genetik teknikleri hakkında pratik becerileri kazanır |
1 |
4) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği beklenmeyen karmaşık durumları bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alıp çözüm üretebilmek. |
1 |
5) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında yapılacak akademik çalışmaları planlamak ve bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilecek yeterliliğe sahip olmak. |
1 |
6) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanında elde edilen verileri istatistiki olarak değerlendirip yorumlayabilme yeteneğine sahip olmak. |
1 |
7) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. |
|
8) |
Öğrenciler bilimsel verilerin analizi ve bilgi edinme için bilgisayar teknolojilerini kullanabilir. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olmak, bilgiye erişebilmek, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izlemek ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmak. |
2 |
10) |
Tabiattaki ve toplumdaki olayları çevreci bir anlayışla değerlendirip toplumu bu hususta bilgilendirme ve yönlendirme yetisine sahip olmak. |
3 |
11) |
Öğrenciler gelecekteki işverenlerinin beklentilerine uygun mesleki bilgi ve becerileri edinirler. |
2 |
12) |
Moleküler Biyoloji ve Genetik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, etik değerlere ve bu değerleri koruma bilincine sahip olmak. |
|
13) |
Öğrenciler genom bilimi, genetik mühendisliği ve biyoteknolojiyi içeren yaşam bilimi ile ilgili teknolojik platformların avantajları ve sınırlarını değerlendirip anlayabilir. |
3 |
14) |
Öğrenciler kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
|