Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MIM205
Course Name: Dijital Tasarım I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. HANDAN AŞ CEMREK
Dersi Veren(ler): Handan Aş Çemrek
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Autocad temel eğitim içeriği, öğrencilere bilgisayar destekli tasarım alanında güçlü temeller
kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders, Autocad'in temel araçlarını ve komutlarını içermekte olup,
öğrencilere çizim yapma, düzenleme, ölçeklendirme ve 3D modelleme gibi beceriler kazandırmayı
hedeflemektedir
Dersin İçeriği: İlk haftalarda öğrenciler, Autocad arayüzü ve temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olacak, ardından
çeşitli çizim araçları ve düzenleme komutlarına yönelik detaylı bir eğitim alacaklardır. Katmanların etkin
kullanımı, renklerin entegrasyonu ve metin, boyutlandırma gibi özelliklerin detaylı incelenmesiyle
öğrenciler, profesyonel çizimler oluşturma becerilerini geliştireceklerdir. Ayrıca, ders kapsamında
verilen örneklerle, öğrencilerin gerçek dünya projelerine uygulanabilir bilgi ve yetenekler kazanmalarına
odaklanılmaktadır. Bu sayede, öğrenciler, dersin sonunda sadece Autocad'in teknik detaylarını değil,
aynı zamanda gerçek bir proje üzerinde nasıl çalışacaklarını anlayacak ve kapsamlı bir tasarım sürecine
hâkim olacaklardır. Her hafta, öğrencilere konuları pekiştirmek amacıyla örnek uygulamalar ve ödevler
vermek, edindikleri bilgileri pratiğe dökme fırsatı sunacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Autocad kullanım becerisi kazanmak
2) Profesyonel çizim bilgisi edinmek
3) Avan Proje üzerinde çalışma prensibi
4) Tasarım süreci hakimiyeti
5) Etkin çizim pratiği
6) Dijital tasarım temel ve esaslarını kavrama

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma – Ders içeriğinin ve izlencenin açıklanması. Soru–Cevap Yok
2) Giriş ve Açıklama – Autodesk Öğrenci Üyelik – Autocad Kurulum – Mobil/Web Autocad Kullanım – Ribbon/Yuick Toolbar Kullanımı/Kısayol ekleme – Workspace Ayarları – Comand Line / Status Bar Ayarları – Graphic Performance / Template Ayarları Yok
3) Ölçü Birimleri – Çalışma Alanı Ayarları – Absolute / Relative / Polar Koordinat Sistemleri – Length Çizim Yöntemi – Grid/Snap Ayarlar Yok
4) Infer Constraints Ayarları – Dynamic Input – Orthomode – Polar Tracking Kullanımı – Object Snap Tracking – Lineǁeight – Clean Screen Kullanımı Yok
5) Line ve Repeat Komutlarının Kullanımı – Circle – Polygon – Rectangle – Arc – Ellipse Komutlarının Kullanımı Yok
6) Polyline ve Spline Komutlarının Kullanımı Yok
7) MODIFY MENU: Path/Polar Array – Offset – Mirror – Stretch – Lengthen – Trim – Trim Extend – Extend – Break – Break at Point – Fillet – Chamfer – Blend Curves Komutları DRAW MENU: Multiline – Boundary – Hatch – Gradient Komutları Yok
8) Vize Haftası Yok
9) Linetype – Layer Properties – Text Style – Single Line Text – Multiline Text – Text Hizalama – Antet Oluşturmak UYGULAMA 13–14–15 – Boş Tablo/Table Style Oluşturmak – Excel ve Data Link – Measure – Yuick Calculator – Expression – Vieǁport Komutları MİMARİ PROJE: Aks Çizimi – Kolon Çizimi – Dış Duvar Çizimi – İç Duvar Çizimi – Dimension – Dimension Style – Modify – Mimari Proje Dış Ölçülendirme – Multileader – Multileader Style Komutlarının Kullanımı Yok
10) Isolate / Hide / Unisolate Object – Group Komutlarının Kullanımı – Block – Dynamic Blocks – Block Editor / Lookup Oluşturmak – Visibility – Purge – Define – Block Attributes – Perspektif / İzometrik Çizim – 3 Görünüşlü Çizimin Perspektifini Çıkarmak – Perspektif Kesit – Template Oluşturmak Yok
11) Uygulama çizimleri Yok
12) 3D MODEL: Box – Rectangle – Cylinder – Cone Çizimi – Union – Substract – Intersect Komutları – Sphere – Pyramid – Wedge – Torus Çizimi Yok
13) 3D MODEL: 3D Move – 3D Rotate – 3D Scale MİMARİ PROJE: 3D Bina Dış Cephe Çizimi Yok
14) 3D İÇ MİMARİ: Kapı – Pencere – Döşeme – Kartonpiyer – Süpürgelik – Perde – Mesh Modelleme – 3D Modelden 2D Görünüş / Kesit / Detay – Annotative Scale – İç Mimari Eşya Yerleşimi – Material Atama – İç Mekân Işıklandırma – Dış Mekân Işıklandırma – Kamera Ayarları – RENDER – Animasyon – Script – Lisp Visual Editor – DWG Compare Ayarları Layout Kullanımı – Plotter – Fit Scale Print Ayarları – PDF import/export Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Autodesk Autocad, Knowledge Network, Autocad Support and Learning; https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/learn
Diğer Kaynaklar: Autodesk Autocad, Knowledge Network, Autocad Support and Learning; https://knowledge.autodesk.com/support/autocad/learn

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi
2) Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi 3
3) Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak
4) Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak
5) Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek
6) Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi 1
7) Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak
8) Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama
9) Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 52
Uygulama 13 52
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 112