Mimarlık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MIM207
Course Name: Betonarme Yapılar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. DOĞAN TÜRK
Dersi Veren(ler): Y. Müh. Doğan Türk
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Taşıyıcı sistem tasarımında yapı malzemesi olarak betonarme kullanımı halinde temel tasarım esasları ve boyutlandırma kriterlerinin anlaşılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Betonarme bir yapının ön boyutlanması ve tasarım kriterleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Betonarme bir yapının temel tasarım kriterlerini belirleyebilme.
2) Betonarme yapıların taşıyıcı sistem elemanlarını boyutlayabilme.
3) Betonarme yapılarda taşıyıcı sistem ve mekan kompozisyonu arasında ilişki kurabilme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Strüktür – taşıyıcı sistem kavramı ve doğadan strüktür örnekleri. Yok
2) Taşıyıcı sistem türleri Yok
3) Geleneksel taşıyıcı sistemler ve iskelet (çerçeve) sistem yOK
4) İskelet sistem yapı malzemesi olarak betonarme kullanımı Yok
5) Betonarme taşıyıcı sistem elemanlarına giriş. Yok
6) Temeller ve düşey taşıyıcı sistem elemanları Yok
7) Döşemeler ve kirişler Yok
8) Vize Haftası Yok
9) Konsollar ve konsol tasarımı Yok
10) Betonarme taşıyıcı sistem tasarımında ön boyutlandırma kriterleri. Yok
11) Kirişlerde denge, ve kesit zorlanmaları Yok
12) İç kuvvet kavramı ve gerilmeler Yok
13) Donatı düzenlemesi Yok
14) Depreme dayanıklı betonarme yapılarda temel tasarım kriterleri Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Prof. İlhan BERKTAY, Betonarme I, İMO, 2003.
Prof. Dr. Uğur ERSOY, Prof. Dr. GÜNEY ÖZCEBE, Betonarme, Evrim, 2001.
TBDY, 2017.
Diğer Kaynaklar: Prof. İlhan BERKTAY, Betonarme I, İMO, 2003.
Prof. Dr. Uğur ERSOY, Prof. Dr. GÜNEY ÖZCEBE, Betonarme, Evrim, 2001.
TBDY, 2017.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Araştırma ve Eleştirel Düşünme Becerisi: Bilgilere ulaşma, değerlendirme, kayıt, uygulama, soyut düşünceleri ifade için kullanma, karşıt görüşleri değerlendirebilme, iyi sorgulanmış sonuçlara ulaşabilme gibi ölçüt ve standartlarla test edebilme becerisi
2) Grafik Anlatım Becerisi: Uygun sunumlar yapmak için iki ve üç boyutlu el çizimleri ve bilgisayar teknolojilerinin de kullanıldığı çeşitli tekniklerle programlama ve tasarım sürecinin her aşamasını biçimsel olarak ifade edebilme becerisi
3) Yasal Sorumluluklar, Etik ve Mesleki Hükümler: Kamu sağlığı, güvenliği ve refahı için, mülkiyet hakları, imar ve iskan yönetmelikleri, kullanıcı hakları gibi tasarımı etkileyen konularda mimarın yasal sorumluluklarını anlamak
4) Dünya Mimarlık Tarihi Konusunda Bilgi Sahibi Olmak: Mimarlık, peyzaj ve kentsel tasarımda dünya ve yöresel mimarlığın kuralları ile bunları şekillendiren ve sürdüren iklimsel, teknolojik, sosyo-ekonomik, kültürel faktörleri ve tarihi mirasın etkilerini anlamak 1
5) Çevresel Sistemler ve Sürdürülebilir Tasarım: Çevresel sistemlerin tasarımında temel ilkeleri anlamak ve sürdürülebilirliğin mimari ve kentsel tasarım kararlarında yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturabilmek 1
6) Biçimsel Kompozisyon ve Tasarım Becerileri: Mimari ve kentsel tasarımda görsel algı ve düzenleme sistemlerinin oluşum, gelişim ve uygulamalarını anlamak ve Temel mimari ilkeleri bina, iç mekân ve yerleşim tasarımı düzeyinde uygulayabilme becerisi
7) Taşıyıcı Sistemler: Düşey ve yanal kuvvetlerle ayakta duran strüktürlerin davranış ilkeleri ile çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişim ve uygulamalarını anlamak 3
8) Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları: Yapı malzemeleri ve bileşenlerinin üretim, kullanım ve uygulamalarıyla ilgili ilke ve standartları anlama 2
9) Yapım Yönetimi ve Uygulama Becerisi: Ofis organizasyon, iş planlama, pazarlama, finansal yönetim, proje yönetimi, risk azaltma ve liderlik konularının temel ilkelerini ve mesleği etkileyen küreselleşme, genişleyen uygulama alanı, çeşitlilik konularını anlamak 1

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 56
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 110