Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Özel Eğitimde Temel Kavramlar ve Özel Eğitimin Tarihçesi |
|
2) |
Özel Eğitimde Değerlendirme |
|
3) |
Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) Hazırlama |
|
4) |
Kaynaştırma ve Destek Özel Eğitim Hizmetleri |
|
5) |
Aile Eğitimi |
|
6) |
Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrenciler |
|
7) |
Fiziksel Yetersizliği/Süreğen Hastalığı Olan Öğrenciler |
|
8) |
İşitme Yetersizliği Olan Öğrenciler |
|
9) |
Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler |
|
9) |
Görme Yetersizliği Olan Öğrenciler |
|
10) |
Dil ve Konuşma Bozukluğu Olan Öğrenciler |
|
11) |
Öğrenme Güçlüğü Olan Öğrenciler |
|
12) |
Duygu Davranış Bozukluğu Olan Öğrenciler |
|
13) |
Otistik Bozukluğu Olan Öğrenciler |
|
14) |
Genel Değerlendirme |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
|
Diğer Kaynaklar: |
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 2 (4), 35-45.
Çağlar, Ç. (2004). Özel eğitim alanında çalışmakta olan farklı meslek grubundaki eğitimcilerin yaşadığı güçlüklerin belirlenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5 (1), 35-46.
Diken, H. İ. (Ed). (2008). Özel eğitime gereksinimi olan öğrenciler ve özel eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
Ege, P. (2006). Farklı engel gruplarının iletişim özellikleri ve öğretmenlere öneriler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 7 (2), 1-23.
Kargın, T. (2004). Kaynaştırma: Tanımı, gelişimi ve ilkeleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 5 (2), 1- 13.
Kesiktaş, A.D. (2006). Ders çalışma becerileri ve özel gereksinimli öğrenciler. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 7 (1), 37-48.
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması |
|
2) |
Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması |
|
3) |
İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi |
|
4) |
Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması |
|
5) |
Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması |
|
6) |
Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması |
|
7) |
Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması |
|
8) |
Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması |
|
9) |
Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması |
|
10) |
Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması |
|
11) |
Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması |
|
12) |
Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
|