Psikoloji | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PSI314 | ||||
Course Name: | Bağlanma ve Yakın İlişkiler | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. EBRU TALİBE GÖRÜNMEK | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere bağlanma ve yakın ilişkilerle ilgili teoriler ve kuramlar aracılığıyla bakış açısı kazandırmak ve bu bakış açısını pratik uygulamalarda etkin bir şekilde kullanabilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders yakın ilişkilerin tanımı, gelişimi ve tarihi, kültürler arası bağlamda yakın ilişkiler, bağlanma kuramı ve uygulamaları, partner seçimi ve ilişkileri başlatma, iletişim ve duyarlılık, duygu düzenleme ve biliş, karşılıklı bağlılık, arkadaşlık, romantik aşk, ilişkileri sürdürme ve geliştirme, cinsellik, ilişkide stres ve gerginlikler ve ilişkileri sonlandırma konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Yakın ilişkileri ele alan temel kavram ve kuramları tanımlar. 2) Yakın ilişkilerin dinamikleri ve bunlara etki eden değişkenleri bilir. 3) Yakın ilişkilerde ortaya çıkan problemlerde bireysel ve çevresel faktörlerin etkisini açıklar. 4) Bağlanma bakış açısına göre çocukluktaki ve yetişkinlikteki yakın ilişkileri yorumlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yakın İlişkilerin Tanımı, Gelişimi ve Tarihi | - |
2) | Kültürler Arası Bağlamda Yakın İlişkiler | - |
3) | Bağlanma Kuramı ve Uygulamaları | - |
4) | İletişim ve Duyarlılık | - |
5) | Duygu Düzenleme ve Biliş | - |
6) | Karşılıklı Bağlılık | - |
7) | Arkadaşlık | - |
8) | Romantik Aşk | - |
9) | Partner Seçimi ve İlişkileri Başlatma | - |
10) | İlişkileri Sürdürme ve Geliştirme | - |
11) | Cinsellik | - |
12) | İlişkide Stres ve Gerginlik | - |
13) | İlişkiyi Sonlandırma, Kayıp, Yas | - |
14) | Değerlendirme | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Demir, M., & Sümer, N. (Eds.) (2018). Close relationships and happiness across cultures. Springer International Publishing 2. Hazan, C. & Campa, M. I. (Eds.) (2013). Human Bonding: The Science of Affectional Ties. Guilford Press. 3. Fletcher, G. J., Simpson, J. A., Campbell, L., & Overall, N. C. (2013). The science of intimate relationships (Vol. 323). Malden, MA: Wiley-Blackwell. |
Diğer Kaynaklar: | - |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanın zihinsel, duygusal ve davranışsal süreçlerinin bilimsel perspektif içinde incelenmesi ve temel psikoloji kuramları hakkında genel bilgiye sahibi olması | |
2) | Uygulamalı Psikoloji’ye yönelik temel uygulama becerilerine sahip olması | |
3) | İnsanların zihinsel ve duygusal süreçleri ve davranışlarıyla ilgili temel problemleri saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi geliştirmesi | |
4) | Bireyin gelişim aşamalarında karşılaşabileceği sorunları tanımlaması, çözme becerisi geliştirmesi ve gerektiğinde konsültasyona yönelik bilgi sahibi olması | |
5) | Psikolojinin farklı alt alanlarında kullanılan ölçme değerlendirme araçlarına dair bilgiye sahip olması | |
6) | Temel düzeyde gözlem ve görüşme teknikleri bilgisine ve becerisine sahip olması | |
7) | Mesleki ve etik sorumluluk bilgisine ve bilincine sahip olması | |
8) | Psikoloji alanında elde ettiği nicel ve nitel yöntemler hakkında bilgi birikimini ve uygun araştırma yöntemlerini kullanarak bağımsız araştırma yapma becerisine sahip olması | |
9) | Veri toplama, analiz etme, yorumlama ve rapor etme becerisine sahip olması | |
10) | Empati becerisine, kişilerarası duyarlılığa, bireysel ve toplumsal süreçlere ve sorunlara yönelik farkındalığa sahip olması | |
11) | Endüstri ve örgütsel yapılarda psikolojik sağlığı etkileyebilecek faktörleri tanımlaması | |
12) | Psikoloji bilimi ile ilgili edindiği bilgileri farklı kişi ve kurumlarla paylaşması ve bilgilendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 60 |