Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Acil durum ve afet nedir? Beslenmenin önemi |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
2) |
Acil ve afet durumlarında enerji ve besin ögeleri gereksinmesinin karşılanması |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
3) |
Acil ve afet durumlarında karşılaşılan beslenme ve sağlık sorunları-I |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
4) |
Acil ve afet durumlarında karşılaşılan beslenme ve sağlık sorunları-II |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
5) |
Acil ve afet durumlarında beslenme durumunun saptanması ve taranması |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
6) |
Kısa dönemde beslenme hizmetlerinin yönetimi |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
7) |
Uzun dönemde beslenme hizmetlerinin yönetimi |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
8) |
Risk gruplarında beslenmenin yönetimi |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
9) |
Risk gruplarında beslenmenin yönetimi Anne sütü ve tamamlayıcı besinler |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
10) |
Toplu beslenme sistemlerinin yönetimi-I |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
11) |
Toplu beslenme sistemlerinin yönetimi-II |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
12) |
Gıda güvenliği |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
13) |
Beslenme eğitimi |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
14) |
Uygun eğitim programlarının geliştirilmesinde ve uygulanmasındaki temel ilkeler |
-WHO, UNHCR, UNICEF, WFP. Food and Nutrition Needs İn Emergencies. WHO. 2004.
-WHO. Ensuring Optimal Feeding Of İnfants And Young Children During Emergencies. 2004.
-T.C. Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. Afet Durumlarında Beslenme Hizmetleri. 2002, Ankara |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki kanıta dayalı temel ve mesleki bilgileri kuramsal ve uygulamalı olarak kullanabilme becerisine sahiptir. |
3 |
2) |
Beslenme ve Diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, karar verme ve çözme becerisi kazanır. |
3 |
3) |
Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği güncel bilgi ve becerileri kullanarak sağlıklı bireylerin, toplumun ve hasta bireylerin beslenme durumunu saptama, karşılaşabileceği sorunlarda (vaka, olay, ekipman, ürün vb) analitik düşünceyi kullanarak kanıta dayalı uygun müdahale yaklaşımlarını seçme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. |
3 |
4) |
Beslenme ve Diyetetik uygulamalarında gerekli olan çağdaş bilişim teknolojilerini ve alana özgü teknolojik ekipmanları etkin kullanma becerisi kazanır. |
3 |
5) |
Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma becerisi edinir. |
3 |
6) |
Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetiminin önemini benimseyerek bilim, teknoloji, eğitim ve sağlık konusundaki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
3 |
7) |
Beslenme Bilimleri, Diyetetik, Toplu Beslenme Sistemleri ve Toplum Beslenmesi gibi Beslenme ve Diyetetiğin farklı alanlarında ulusal ve uluslararası disipliner veya interdisipliner ekipte veya bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışabilme, sorumluluk alma, bilimsel çalışma planlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama, yazılı ve sözlü olarak raporlama becerisine sahiptir. |
3 |
8) |
Tüm yaşam döngüsü boyunca farklı sosyodemografik özelliklere sahip bireylerin ve toplumun beslenme durumunu dikkate alarak ulusal ve uluslararası düzeyde bireysel ve toplumsal beslenme önerilerinin geliştirilmesi, besin ve beslenme plan ve politikalarının oluşturulması konusunda bilgi ve uygulamaya yönelik beceri edinir. |
3 |
9) |
Bireye, topluma, mesleğe ve diğer meslek gruplarına karşı mesleki etik ilkelerine uygun davranma bilinci ve mesleki uygulamalarının hukuksal sürecine yönelik farkındalık kazanır. |
3 |
10) |
Beslenme ve Diyetetik anabilim dalı ve bu alanı destekleyen bilim dallarında ve araştırma yöntemleri hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
3 |
11) |
Eleştirel düşünme, problem çözme becerilerini ve bilişim teknolojilerini kullanarak bilimsel ve kanıta dayalı bilgiye ulaşır, bilgi temeli ile bütünleştirir, kararlar alır, kanıta dayalı uygulama yapar. |
3 |
12) |
Uygun araştırma dökümanlarını tanımlar ve seçer. Uygun araştırma yöntemlerini, etik yaklaşımları sayısal ve organizasyon becerilerini ve bilgi teknolojilerini kullanarak araştırma yapar, raporlandırır ve paylaşır. |
3 |
13) |
Dijital becerilerini etkin kullanarak, sözlü-yazılı iletişim kurar, ekip çalışması yapar. |
3 |
14) |
Mesleki etik kuralları tanımlar ve uygular. |
3 |
15) |
Bireylerin ve grupların beslenme bakımını “Beslenme Bakım Sürecini” uygulayarak gerçekleştirir. |
3 |
16) |
Davranış değişikliğini kolaylaştırıcı ve sağlığı geliştirici beslenme eğitim ve danışmanlık yöntemlerini kişi merkezli ve sürdürülebilirliği dikkate alarak uygular. |
3 |
17) |
Toplu beslenme sistemlerinde yönetsel süreçleri gerçekleştirir, hasta, hasta yakını, çalışan ve müşteriler için gıda güvenliği ilkelerinin uygulanmasını sağlar, çevreyi koruyan ve sürdürülebilirliği destekleyen yetkinlikler sergiler. |
3 |
18) |
Alana ilişkin mevzuatları ve sağlık profesyonelleri temel çalışma ilkelerini tanımlar, uygulamalarını bireysel yürütür, mevzuatlara uygunluğunu ve hesap verebilirliği kabul eder, liderlik, mesleki savunuculuk, kaliteli ve sürdürülebilir hizmet sunma sorumluluğu üstlenir, rol model olur. |
3 |
19) |
Bilimsel ve dijital okuryazarlığını, girişimciliğini, yabancı dil, sayısal, sosyal, kültürel, sanatsal beceri ve tutumlarını geliştirebileceği en az iki alan dışı ders almış, eğitimlere katılmış, “öğrenmeyi öğrenme” yetkinliği kazanmıştır. |
3 |
20) |
Alana ilişkin uluslararası çalışmaları izlemek, yabancı meslektaşlar, çalışanlar, hasta ve danışanlar ile iletişim kurmak ve uluslararası kariyer olanağı elde etmek için İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. |
3 |