Hemşirelik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | SBF211 | ||||
Course Name: | Klinik Biyokimya | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | AYŞEGÜL HANİKOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Ayşegül Hanikoğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, biyokimyasal moleküllerin metabolizmasını anlatmak ve metabolizmada yer alan parametrelerin hastalıklarla ve klinikle olan ilişkilerini ortaya çıkartmak ayrıca hastalıkların ayırıcı tanılarını ve biyokimyasal parametrelerin kalitatif ve kantitatif tayinlerini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | 1. Klinik biyokimyanın önemi 2. Su, sodyum ve potasyum dengesi 3. Globular ve fibroz proteinler ve hastalıklar ile olan ilişkisi 4. Karbohidrat metabolizması ve bozuklukları 5. Lipid metabolizma bozuklukları 6. Lipid metabolizma bozuklukları II 7. ARASINAV 8.Plazma proteinleri 9. Kardiovasküler hastalıklar 10. Kan gazları 11. Enzimler ve klinik tanıdaki önemleri 12. Enzimler ve klinik tanıdaki önemleri II 13. Karaciğer görevi ve bozuklukları 14.Karaciğer görevi ve bozuklukları II |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Biyokimyanın önemi 2) su,sodyum,poyasyum dengesinin öneminin kavranması 3) Globular ve Fibröz proteinler ve hastalıklarla ilişkisi 4) Karbonhidrat metablozismasının detaylı öğrenilmesi ve hastalıklarla ilişkisinin öğrenilmesi 5) Lipit Metabolizmanın detaylıca öğrenilmesi ve hastalıklarla ilişkisinin öğrenilmesi, 6) plazma proteinlerinin ve klinikle ilişkisinin öğrenilmesi 7) Kardiyovasküler Hastalıkların Öğrenilmesi 8) Kan gazlarının öğrenilmesi 9) karaciğer yapı ve fonksiyonlarının öğrenilmesi,hastalıklarla ilişkisinin öğrenilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Klinik Biyokimyanın Önemi | Blackboardda paylaşılmış PDF ler |
2) | Su,Sodyum,Potasyum Dengesi | Blackboardda paylaşılmış pdfler |
3) | Globular ve fibroz proteinler ve hastalıklar ile olan ilişkisi | |
4) | Karbohidrat metabolizması ve bozuklukları | |
5) | Lipit Metabolizması Ve Bozuklukları | |
6) | Lipit Metabolizması Bozuklukları 2 | |
7) | Plazma Proteinleri | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Kardiyovasküler Hastalıklar | |
10) | Kan Gazları | |
11) | Enzimler Ve Klinik Tanıda Önemi-1 | |
12) | Enzimler ve klinik tanıdaki önemleri -2 | |
13) | Karaciğer görevi ve bozuklukları | |
14) | Karaciğer Görevi Ve Bozuklukları |
Ders Notları / Kitaplar: | LİPİNCOTT Biochemistry TIETCZ Biochemistry Figen Gürdöl Tıbbi Biyokimya |
Diğer Kaynaklar: | LİPİNCOTT Biochemistry TIETCZ Biochemistry Figen Gürdöl Tıbbi Biyokimya |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma. | 3 |
2) | Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme. | 3 |
3) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme. | 3 |
4) | Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme. | 3 |
5) | Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme. | 3 |
6) | Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme. | 3 |
7) | Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme. | 3 |
8) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme. | 3 |
9) | Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme. | 3 |
10) | Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme. | 3 |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 30 |