Hemşirelik
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: HEM312
Course Name: Kronik Hastalıklar ve Yönetimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi FATMA AKBULAK
Dersi Veren(ler): Dr Ögrt Üyesi Fatma AKBULAK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencinin, kronik hastalıklarda risk faktörlerinin, hastalığa ilişkin tanılama kriterlerinin ve eğitimi belirleyici tüm değişkenlerin (öğrenme isteği, motivasyonu ve yeterliliğini etkileyen faktörler) değerlendirildiği hasta eğitim programlarının planlanması, farklı klinik sorunlara özgü etkili eğitim yöntem ve stratejilerinin geliştirilmesi ile ilgili teorik bilgi ve uygulama
becerilerini kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: KronikHastalıklar, önemi, risk faktörleri, bakım girişimleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kronik hastalıklara neden olan faktörleri tanımlayabilme
2) Kronik hastalıkların; birey, aile ve toplum üzerindeki etkilerini bilme
3) Kronik hastalıkların yönetimiyle ilgili teorileri açıklayabilme
4) Kronik hastalığı olan bireylerin bakımlarını planlayabilme ve uygulayabilme
5) Kronik hastalıklar konusunda birey, aile ve toplumun eğitimini planlayabilme ve uygulayabilme

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kronik Hastalık Tanımı, Epidemiyolojisi, Etiyolojisi Ve Kronik Hastalığın Toplumsal Yönü Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
2) Kronik Hastalıklardan Korunma Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
3) Kronik Hastalıkların Yönetiminde Hemşirenin Rolü Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
4) Kronik Hastalıkların Birey, Aile ve Toplum Üzerine Etkisi Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
5) Kronik Hastalıklara Uyum Süreci Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
6) Kronik Hastalıklarda Özbakım Süreci Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
7) Kronik Hastalıklarda Hemşirelik Bakım Süreci Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
8) Kronik Hastalıklarda Rehabilitasyon ve Sosyal Destek Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
9) Kronik Hastalıklarda Evde Bakım Süreci Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
10) Kronik Hastalıklarda Yönetim Modelleri Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
11) Kronik Hastalıklarda Yaşam Kalitesini Yükseltme Uygulamaları Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
13) Kronik Hastalıklarda Özbakım Eğitimi Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020
Diğer Kaynaklar: Durna, Z. KronikHastalıklar ve Bakım.Nobel Tıp Kitabevleri. 2020

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanına özgü bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, bilginin doğruluğunu, geçerliğini ve güvenirliğini değerlendirebilme bilgi ve becerisine sahip olma.
2) Birey, aile ve topluma hemşirelik alanında kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak,bütüncül ve sistematik bir yaklaşımla kültüre duyarlı hemşirelik bakımı verebilme, verdiği bakımın etkisini değerlendirebilme ve kaydedebilme.
3) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde bilişim ve bakım teknolojilerini kullanabilme.
4) Hemşirelik eğitimi, uygulamaları, araştırmaları ve yönetiminde insan hakları ve onuruna saygı gösterebilme ve ilgili mevzuata, mesleki değerlere ve etik ilkelere uygun davranabilme.
5) Sağlık ekibinin üyeleri ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışabilme.
6) Araştırmalarda yer alarak hemşireliğe özgü bilimsel bilgi üretme sorumluluğunu yerine getirebilme.
7) Bilimsel bilgiye ulaşabilecek ve etkili iletişim kurabilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilme.
8) Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme.
9) Profesyonel kimliği ile meslektaşlarına ve topluma örnek olabilme.
10) Mesleki uygulamalarında eleştirel düşünme becerisini, etkili iletişim tekniklerini ve bilimsel sorun çözme yaklaşımını kullanabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Grup Projesi
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sunum / Seminer 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 58