Dersin Amacı: |
Dersin amacı öğrencilerin kadının yaşamdaki yerini ve kadın haklarının tarihsel gelişimini öğrenmeleri, başta şiddet olmak üzere kadın sorunlarını ve çözüm önerilerini feminist bir yaklaşımla ve toplumsal cinsiyet üzerinden yorumlamalarıdır.
|
Dersin İçeriği: |
Toplumsal cinsiyet, eşitlik ve insan hakları, toplumsal cinsiyet açısından sosyal politikalar, sosyal dışlanma ve kadın sağlığı, kadın ve ekonomi, erken yaşta ve zorla evlilikler, toplumsal cinsiyet ve ruh sağlığı, kadına yönelik aile içi şiddet, kadına yönelik aile içi şiddetle mücadelede yasal düzenlemeler, felsefi bakış açısıyla kadın ve sağlık göç, toplumsal cinsiyet ve sağlık; çalışma yaşamı, kadın ve
sağlık, medya ve kadın sağlığı gibi konuları içerir.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Toplumsal cinsiyet, eşitlik ve insan hakları
|
- |
2) |
Toplumsal cinsiyet açısından sosyal politikalar
|
- |
3) |
Sosyal dışlanma ve kadın sağlığı
|
- |
4) |
Kadın ve ekonomi
|
- |
5) |
Erken yaşta ve zorla evlilikler
|
- |
6) |
Toplumsal cinsiyet ve ruh sağlığı
|
- |
7) |
Kadına yönelik aile içi şiddet, Kadına yönelik aile içi şiddetle mücadelede yasal düzenlemeler
|
- |
8) |
Felsefi bakış açısıyla kadın ve sağlık
|
- |
9) |
Göç, toplumsal cinsiyet ve sağlık;Çalışma yaşamı, kadın ve sağlık
|
- |
10) |
Medya ve kadın sağlığı
|
- |
11) |
Toplumsal cinsiyet ve bulaşıcı olmayan hastalıklar;Toplumsal cinsiyet açısından cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar, HIV/AIDS
|
- |
12) |
Kadın, yaşlılık ve sağlık
|
- |
13) |
Kadına yönelik şiddetin kadın sağlığına etkileri;Kadına yönelik aile içi şiddetle mücadele programı
|
- |
14) |
Sağlık hizmet sunumu,Şiddete maruz kalan kadınla görüşme
|
- |
Ders Notları / Kitaplar: |
Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Sağlığı / Ayşe Akın, Saliha Özpınar 2019
ŞENER, Ü. (2012). Kadın Yoksulluğu.
BAŞAR, F., YEŞİLDERE, H., & ÇİÇEK, S. (2015). Kadına Şiddet. |
Diğer Kaynaklar: |
Toplumsal Cinsiyet ve Kadın Sağlığı / Ayşe Akın, Saliha Özpınar 2019
ŞENER, Ü. (2012). Kadın Yoksulluğu.
BAŞAR, F., YEŞİLDERE, H., & ÇİÇEK, S. (2015). Kadına Şiddet. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme |
1 |
2) |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme |
1 |
3) |
Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme |
1 |
4) |
Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme |
|
5) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme |
|
6) |
Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme |
|
7) |
Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme |
|
8) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme |
|
9) |
Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme |
|
10) |
Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme |
|