Fizyoterapi ve Rehabilitasyon | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | FTR362 | ||||
Course Name: | Ağrı ve Fizyoterapi | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. OKAN ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğretim Görevlisi Okan Şahin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders akut ve kronik ağrının patofizyolojisini ve fizyoterapi yöntemlerini öğretmeyi amaçlar |
Dersin İçeriği: | Ağrı Tanımı Ağrının Sınıflandırılması ve değerlendirilmesi Ağrının Nöroanatomisi Ağrının Modülasyon Mekanizması Periferik ve Santral Sensitizasyon Kronik Ağrı Ağrı ve otonom disfonksiyon ilişkisi Fibromiyalji Sendromu Miyofasiyal Ağrı Sendromu Ağrı ve Egzersiz Ağrı ve Stres İlişkisi Kronik Ağrıda Fizyoterapi Ağrı yönetimi Ağrı tedavisinde güncel yaklaşımlar |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ağrının tanımını yapabilme ve sınıflandırabilme 2) Ağrının nöroanatomisini öğrenebilme 3) Kronik ağrıda modülasyon mekanizmalarını açıklayabilme 4) Ağrı tedavisinde fizyoterapi yaklaşımlarını uygulayabilme 5) Ağrı tedavisini planlayabilme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ağrı Tanımı | |
2) | Ağrının Sınıflandırılması ve değerlendirilmesi | |
3) | Ağrının Nöroanatomisi | |
4) | Ağrının Modülasyon Mekanizması | |
5) | Periferik ve Santral Sensitizasyon | |
6) | Kronik Ağrı | |
7) | Ağrı ve Otonom disfonksiyon ilişkisi | |
8) | Fibromiyalji Sendromu | |
9) | Miyofasiyal Ağrı Sendromu | |
10) | Ağrı ve Egzersiz | |
11) | Ağrı ve Stres İlişkisi | |
12) | Ağrı Yönetimi | |
13) | Kronik ağrıda fizyoterapi | |
14) | Ağrı tedavisinde güncel yaklaşımlar |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Serdar Erdine. Ağrı Sendromları ve Tedavileri, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1987. 2.Serdar Erdine. Ağrı, 3.Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2007 3.Serdar Erdine. Algolojide Girişimsel Yöntemler, Nobel Kitabevi 2011 4. Raj Prithi, et al. Interventional pain management: image-guided procedures. Elsevier Health Sciences, 2008 |
Diğer Kaynaklar: | 1.Serdar Erdine. Ağrı Sendromları ve Tedavileri, Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul, 1987. 2.Serdar Erdine. Ağrı, 3.Baskı, Nobel Tıp Kitabevi, 2007 3.Serdar Erdine. Algolojide Girişimsel Yöntemler, Nobel Kitabevi 2011 4. Raj Prithi, et al. Interventional pain management: image-guided procedures. Elsevier Health Sciences, 2008 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapabilme | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak etik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme gerektiği durumda sonlandırabilme veya değiştirebilme | 3 |
3) | Toplum sağlığını koruma davranışına yönelik girişimlerde bulunabilme | 3 |
4) | Toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunabilme | 2 |
5) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon hizmetlerini etkin ve yeterli biçimde organize edebilme, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetebilme ve sorunlara karşı bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretebilme | 2 |
6) | Sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleki ve akademik çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme | 3 |
7) | Sağlık ekibinin diğer meslek üyeleri ile etkili iletişim ve işbirliği içinde çalışabilme ve sorumluluk üstlenebilme | 2 |
8) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutabilme ve rapor hazırlayabilme; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılabilme | 1 |
9) | Kişisel gelişim, bilgi okur yazarlığı ve yaşam boyu öğrenmeyi benimseyebilme; kalite geliştirebilme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verebilme, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergileyebilme | 1 |
10) | Kişisel ve mesleki gelişiminde yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyebilme | 3 |
Anlatım |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 | ||||
Final | 1 | 1 | 1 | ||||
Toplam İş Yükü | 58 |