Makine Mühendisliği
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: UEC223
Course Name: Türkiye Kültürel Mirası
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. AYSEL TARIM
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. AYSEL TARIM
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hızlı ve teknolojik gelişmelerin yanı sıra kültürel mirası ile bağları güçlendirmek için, somut ve somut olmayan ‘’Kültürel Miras’’ ögelerini tanıtmak. Kültürel Miras bilinç düzeyinin yükseltilmesinde Mimari değerlerin, sosyal ve fiziksel çevre ile somut örnekler olarak incelenmesi.
Dersin İçeriği: Kültürel mirası oluşturan somut miras mimarinin, özgünlük ve bütünlük ile incelenmesi.
Farklı kültürlerin ihtiyaçları, istek, davranış biçimleri ile sosyal ve mekânsal oluşumları anlaması. Yerinde yapılan alan çalışmalarıyla, yaşanabilir mekânların/yaşama koşullarının iyileştirilmesinin düşünülmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kültürel Miras tanımları, kavramları, sınıflandırılmasının öğrenilmesi
2) Somut ve Somut olamayan Kültürel Miras ögelerinin öğrenilmesi
3) Mimari değerlerin, sosyal ve fiziksel çevre ile somut olarak görülmesi
4) Farklı kültürlerin ihtiyaçları, istek, davranış biçimleri ile sosyal ve mekânsal oluşumları anlama becerisini kazanmak
5) Kültürel Miras bilinç düzeyinin yükseltilmesinde yerinde yapılan alan çalışmalarıyla, yaşanabilir mekânların/yaşama koşullarının iyileştirilmesinin düşünülmesi/kurgulayabilme becerisi kazanmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtım ve işleyişi ile ilgili bilgilerin verilmesi, amacı, içeriği, dersin öğrenme çıktıları yok
2) Kültürel miras tanımları, kültürel miras kavramı, taşınır kültür varlıkları yok
3) Taşınmaz kültür varlıkları; tek yapılar (Arkeolojik kültür varlıkları) yok
4) Taşınmaz kültür varlıkları; tek yapılar (Anıtsal yapılar) yok
5) Taşınmaz kültür varlıkları; yapı grupları ve korunması gerekli çevreler yok
6) Kültür ve doğal varlıklarının değerleri yok
7) Yerel mimari ve yerleşimler yok
8) DÖNEM ARASI SINAVI yok
9) Kültür ve doğal varlıkları tehdit eden tehlikeler yok
10) Nasıl korumalıyız? Restorasyon / Koruma. Kültürel mirası koruma yasaları, koruma konusunda önemli uluslararası belgeler yok
11) Uluslararası platformda ülkemiz kültür varlıklarının konumu. Dünya miras listesi ve ölçütleri yok
12) Dünya miras listesinde Türkiye yok
13) Alan incelemesi, ödev sunum ve değerlendirmeleri yok
14) Ödev sunum değerlendirmeleri ve genel tekrar yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: * Bektaş, Cengiz, Türk Evi
* Bektaş, Cengiz, Kentini Yaşamak.
* Ayman, Dilek, Güzelgah
* Hasol, Doğan, Geleceğin Geçmişini Yemişler
* Bozkurt Güvenç, “İnsan ve Kültür”, Remzi Kitabevi * Köksal, Aykut, Bu Mekân Artık Bu Yer Değil
* ve konu ile ilgili güncel yayınlar
*Cevat Erder, Tarihi Çevre Bilinci ve
*Cevat Erder, Tarihi Çevre Algısı

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
2) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
3) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
4) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme.
5) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
6) Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme
7) Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
8) Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
9) Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
10) Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
11) Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
12) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme.
13) Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
14) Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
15) Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme.
16) Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Ödevler 1 1 1
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 31