Mekatronik Mühendisliği (İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Course General Introduction Information

Ders Kodu: MCH316
Course Name: Elektronik Devre Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi LALE ÖZYILMAZ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr:Üyesi Lale Özyılmaz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste, öğrencilerden akım aynalarının, fark kuvvetlendiricilerinin ve işlemsel kuvvetlendiricilerin (opamp) analizini yapmaları ve opamplarla uygulama devreleri tasarlamaları amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: BJT ve MOSFET ile akım aynası tasarımı, BJT ve MOSFET ile fark kuvvetlendiricilerinin gerçeklenmesi, ayrık elemanlarla temel opamp yapısının gerçeklenmesi, opamp ile yapılan çeşitli uygulama devrelerinin tasarımı ve incelenmesi (Schmitt - Trigger, toplama ve çıkartma devresi, DAC (dijital analog çevirici) v.s.)

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Akım aynalarının, fark kuvvetlendiricilerinin ve işlemsel kuvvetlendiricilerin çalışmalarının incelenip analizinin yapılması
2) Opamlı uygulama devrelerinin tasarımı

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Akım aynaları Ders notları ve kaynaklar
2) Akım aynaları Ders notları ve kaynaklar
3) Akım aynaları Ders notları ve kaynaklar
4) BJT ile fark kuvvetlendiricileri Ders notları ve kaynaklar
5) BJT ile fark kuvvetlendiricileri Ders notları ve kaynaklar
6) BJT ile fark kuvvetlendiricileri Ders notları ve kaynaklar
7) Sınava yönelik soru çözümleri
8) Ara Sınav Ders notları ve kaynaklar
9) MOSFET ile fark kuvvetlendiricileri Ders notları ve kaynaklar
10) MOSFET ile fark kuvvetlendiricileri Ders notları ve kaynaklar
11) MOSFET ile fark kuvvetlendiricileri Ders notları ve kaynaklar
12) Ayrık elemanlarla temel opamp yapısının gerçekleştirilmesi Ders notları ve kaynaklar
13) Opamplı uygulama devreleri - Schmitt trigger, toplama Ders notları ve kaynaklar
14) Opamplı uygulama devreleri - çıkartma, DAC Ders notları ve kaynaklar
15) Sınava yönelik soru çözümleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok - None
Diğer Kaynaklar: 1) Sedra/Smith. 2010. Microelectronic Circuits. Oxford University Press.
ISBN: 978-0-19-973851-9
2) Donald A. Neamen. 2010. Microelectronics: Circuit Analysis And Design, Fourth Edition. The McGraw - Hill Companies, Inc. ISBN: 978-0-07-338064-3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi 3
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 3
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 3
4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 3
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 1
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ders
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 4 % 10
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 120