Endüstriyel Tasarım Mühendisliği | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ETM367 | ||||
Course Name: | Makine Elemanları | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | TR | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Ar.Gör. İBRAHİM UTBE DEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Mehmet Ayaz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Makine elemanları, bağlantı elemanlarının ve yöntemlerinin tanıtılması, malzeme dayanımı, mukavemet, gerilme, statik ve dinamik hesaplamalarının yapılması. |
Dersin İçeriği: | Temel makine elemanları Perçinli bağlantılar, kaynaklı bağlantılar, dişli bağlantılar gibi temel bağlantılar. Bu derste, eklemli makine elemanlarında Gerilme Hipotezi, Statik, Dinamik ve tam değişken gerilme yüklemesi yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Makine elemanları çeşitlerini, kullanım alanlarını öğrenmesi ve boyutlandırması 2) Makine elemanları ile ilgili temel kuram ve hesaplamaları öğrenmesi 3) Tasarımda makine elemanlarını kullanmayı öğrenmesi 4) Mühendislik problemlerini tanımlaması formüle etme ve çözme becerisi kazanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Oryantasyon, dersin içeriği, biçimi, değerlendirme usulleri | Yok |
2) | Temel gerilmeler | Yok |
3) | Hooke yasası | - |
4) | Malzeme dayanımı | - |
5) | Gerilme hipotezi, statik, dinamik ve tam değişken | - |
6) | Perçinli bağlantı | - |
7) | Perçinli bağlantı | - |
8) | Ara sınav | - |
9) | Perçinli bağlantı | - |
10) | Perçinli bağlantı | - |
11) | Kaynaklı bağlantılar | - |
12) | Kaynaklı bağlantılar | - |
13) | Bağlantı Elemanları | - |
14) | Bağlantı Elemanları | - |
15) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Yok. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Makina Elemanları Mustafa Akkurt, Shigley Mechanical Engineering, J. Edward Shigley 2. J. E. Shigley, Mechanical Engineering Design, McGrraw-Hill Book Company, 2003 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Gelişen teknolojiye uyum sağlayarak, ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 3 |
2) | Edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme. | 3 |
3) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 2 |
4) | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. | 1 |
5) | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. | 2 |
6) | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme. | 2 |
7) | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, | 3 |
8) | Öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 3 |
9) | Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme. | 3 |
10) | Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme. | 3 |
11) | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. | 3 |
12) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme. | 1 |
13) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. | |
14) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
15) | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme. | 2 |
16) | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Seminer | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 | ||||
Ödevler | 10 | 3 | 30 | ||||
Küçük Sınavlar | 2 | 1 | 2 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | ||||
Final | 1 | 2 | 2 | ||||
Toplam İş Yükü | 106 |